  • 31. Data: 2017-05-09 08:41:52
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 May 2017 23:15:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Ale kupuja stosunkowo nieduzo nowych i do celow prywatnych
    > kupuja przede wszystkim nowe spalinowe.

    Niektórzy w XXI wieku kupują do nowego domu (a czasem nawet
    do małego mieszkania) spalinowe piece. Na głupote nic się nie
    poradzi, musi kiedyś sama umrzeć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2017-05-09 08:45:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 May 2017 15:19:27 -0500, Pszemol

    > Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie
    > sprzedaży elektrycznych samochodów w tym roku?

    Nie bardzo, ciemnogród wiecznie żywy. :P

    Pisałem niedawno, acz od dawna, że wodór i hybrydy
    to ślepa uliczka -- jedyny sensowny kierunek to
    akumulatory. Jak widać jakiś konkretny ruch się
    zaczyna właśnie elektrykach, pomijając stany
    "pośrednie".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2017-05-09 09:23:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 21:01, Pszemol pisze:
    > No i co to zmienia w dyskusji o tym, że Polacy kupują nowe, drogie auta?
    > Firmy, prywatni, leasingi, kredyty, kesz - wsio ryba.

    A przypomnij sobie temat wątku i możliwości upowszechnienie się
    samochodów elektrycznych wśród rzeszy Kowalskich którzy mają samochody
    za 10 tyś. Bo widać odpłynąłeś :-)
    Bez niższej ceny albo dotowania przez państwo nie ma szans :-)

  • 34. Data: 2017-05-09 09:39:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zauwazylem ze wszystko co jest z dotacja jest drozsze o dotacje od nie dotowanego.
    Przyklad. Cena lekarstw refundowanych jest do kilku razy wyzsza niz lekarstw nie
    refundowanych nazywanych dla zmylki zamiennikami. Przyklad II. Metr kwadratowy
    kolektora slonecznego z dotacja jest minimum dwa razy drozszy od kolektora z allegro
    bez dotacji. Poza tym nie stac Polski na dotacje. Poczekamy z 10 lat i z zachodu beda
    sciagane elektryki, baterie do elektrykow. Powstana firmy robiace z pieciu popsutych
    baterii cztery dobre. I wtedy sie z elektrykami bujnie do przodu bo uzywany elektryk
    sprawny bedzie kosztowal dzisiejsze 15 tysiecy, a taki co u nas pojezdzi ze dwa lata
    dzisiejsze 7 tysiecy. Nie ma co srac zarem ze jutro mamy miec pol miliona elektrykow.

  • 35. Data: 2017-05-09 09:55:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 May 2017 09:23:01 +0200, w <59116e53$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>,
    z <...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > za 10 tyś. Bo widać odpłynąłeś :-)
    > Bez niższej ceny albo dotowania przez państwo nie ma szans :-)

    Nie róbcie jaj. Jak dojechać elektrykiem nad morze?
    Już wypad poza miasto jest problemem.

  • 36. Data: 2017-05-09 10:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > i do celow prywatnych kupuja przede wszystkim nowe spalinowe.

    A zeby być precyzyjniejszym - przede wszystki uzywane spalinowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 37. Data: 2017-05-09 11:38:58
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
    > elektrycznych samochodów w tym roku?
    >
    > Piszą tu o jakimś sukcesie Renaulta o dużym zasięgu na jednym ładowaniu:
    > https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-05-04/e
    lectric-car-sales-are-suddenly-taking-off-in-europe?
    cmpid=socialflow-facebook-business&utm_content=busin
    ess&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=faceb
    ook&utm_medium=social

    Gdyby nagle wszyscy Polacy przesiedli sie na auta elektryczne to sieć
    elektryczna by padła.
    Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie? A teraz policzmy
    ile energii zużywa jego samochód? Zakladając ze Kowalski przejezdza rocznie
    30 000km daje dziennie 82km. Srednio samochód ma moc 100kW czyli jadac w
    godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh. Jest to 30-50 razy
    więcej niż zużywa jego gospodarstwo domowe jednego dnia. Więc wyobrazcie
    sobie co by sie stalo gdyby nagle wszycy zaczeli ladowac samochody pradem...
    Do tego potrzebna jest infrastruktura energetyczna przynajmniej o rzad
    wielkosci wieksza niz obecnie.

  • 38. Data: 2017-05-09 12:14:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-09 o 09:55, r...@k...pl pisze:
    > Nie róbcie jaj. Jak dojechać elektrykiem nad morze?
    > Już wypad poza miasto jest problemem.

    Nad morze pendolino albo drimlainer :-)

    Nie rób sobie jaj że nie widzisz zastosowania dla elektryka nawet z
    dzisiejszymi zasięgami.

    Zasięg 60 km załatwiłby moje zapotrzebowanie w 90% ;-) MAŁO?

    Tylko cena tego pojazdu musi być atrakcyjna. Tak poniżej 30 tyś.
    A to można załatwić zamiast dotacji ulgami podatkowymi. (jak już się
    brzydzimy unijną nomenklaturą ;-) )

    Oczywiście jak się chce "odsmogować" miasta

  • 39. Data: 2017-05-09 12:14:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 11:39:03 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:

    > Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie?
    Gospodarstwo domowe tak 10-20kWh dziennie można by przyjąć

    > godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh. Jest >to 30-50 razy więcej
    niż zużywa jego gospodarstwo domowe >jednego dnia.

    Raczej ok 10 razy więcej

  • 40. Data: 2017-05-09 12:16:55

    W dniu 2017-05-09 o 11:38, miumiu pisze:
> [...]
    > Do tego potrzebna jest infrastruktura energetyczna przynajmniej o rzad

    I oczywiście do tego najbardziej ekologiczne źródło prądu - ATOM :-)