eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochodyRe: Elektryczne samochody
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Elektryczne samochody
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <oenva8$71d$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <59207a2a$0$5151$65785112@news.neostrada.pl> <ofqips$2om$1@dont-email.me>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 21 May 2017 07:52:33 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ofqips$2om$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 56
    Message-ID: <59212b20$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.43.254.238
    X-Trace: 1495345952 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5163 178.43.254.238:50797
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605418
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-05-21 o 01:19, Pszemol pisze:
    > "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    > news:59207a2a$0$5151$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Gdy się przeliczy energię potrzebną do ruchu samochodów
    >> osobowych napędzanych elektrycznie, to okaże się, że nie ma tyle prądu.
    >> Rachunków dokonaliśmy kiedyś tylko dla jednego Landu w Niemczech
    >> i wyszło tak, że żeby zapewnić ruch osobówek potrzebne by było
    >> więcej energii niż jest wytwarzane (zużywane w tym landzie) obecnie.
    >
    > Podejrzewam, że zwyczajnie pomyliliście się w obliczeniach :-))
    > A zatem wnioski są z pały wzięte...

    Sam to możesz sprawdzić. Choćby zgrubnie.

    >> A zatem jeździmy elektrycznie, ale rezygnujemy ze wszystkich
    >> innych rzeczy na prąd.
    >> I to kończy dyskusję o przyszłości elektryków.
    >
    > To nie kończy dyskusji, to raczej przypomina dywagacje londyńczyków
    > z początku 20 wieku na temat ich wizji na przyszłość gdy obliczali ile
    > to gór końskich odchodów będzie trzeba wywozić z Londynu przy takim
    > jak był wtedy wzroście liczby dorożek konnych :-)
    >
    > Jeśli będzie potrzeba więcej prądu to się go więcej wygeneruje.
    > Nie ma problemu. Zwłaszcza gdy zauważysz, że samochód spalinowy
    > produkuje energię "na miejscu", spala benzynę w mieście, na ulicy.
    > A elektrownia nawet najgorsza, węglowa spala ten węgiel z daleka.

    Tak, tak. Zgasimy światło i pojeździmy.

    > Dodatkowo energię wiatrową i słoneczną można gromadzić na
    > odludziach i przesłać ją tam gdzie jest potrzebna, jak robią to już
    > liczne kraje bardzo skutecznie. Na tyle skutecznie, że niektóre kraje
    > jak Niemcy mają problem z jej nadwyżkami i generuje to UJEMNE
    > ceny energii na rynkach hurtowych:
    > https://www.icis.com/resources/news/2016/05/09/99960
    90/deeply-negative-prices-return-to-rock-german-powe
    r-market/

    Nie rozumiem po angielsku, ale podejrzewam, że wiem o czym piszą.
    Zapominasz o lobbingu, który wygenerował taką sytuację
    i rachunku ekonomicznym, który za tym stoi.
    W skrócie: ekonomicznie jest to zupełna porażka
    (tzn koszt instalacji i eksploatacji w stosunku do otrzymanej energii)
    a chodzi tylko o promowanie ekoenergii.

    Kończyłeś jakąkolwiek szkołę gdzie przedmiotem była fizyka
    na poziomie podstawowym?






    PS



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: