eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochody › Re: Elektryczne samochody
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Elektryczne samochody
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1...@m...org>
    <f...@g...com>
    <n...@m...org> <a...@4...com>
    <of2vg8$edh$1@dont-email.me> <p...@4...com>
    <ofat5f$t1l$1@dont-email.me> <5919d9f0$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    <ofdbhj$g6h$1@dont-email.me> <591a3b67$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@4...com>
    <591aeb15$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@4...com>
    <591b38af$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <591ca7f9$0$650$65785112@news.neostrada.pl> <ofinmu$1k1$1@dont-email.me>
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Thu, 18 May 2017 09:28:36 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.7.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ofinmu$1k1$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 22
    Message-ID: <591d4d26$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.160.182.211
    X-Trace: 1495092518 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 662 95.160.182.211:62470
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605200
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-05-18 o 01:55, Pszemol pisze:

    > I czy przy kalkulacjach liczycie również koszt obsługi samochodu
    > benzynowego przez te 100 tysięcy km? Zmiany oleju, zmiana
    > uszczelek jak coś zacznie cieknąć, wymiana rozrusznika, świec,
    > paska rozrządu, regulacja zaworów, awarie skrzyni biegów, itp, itd?

    Liczyłem, porównywałem Nissana Leaf i Pulsara, bo mają podobne wymiary.
    Biorąc katalogowe dane spalania i zasięgu oraz w miarę najkorzystniejsze
    ceny paliwa i prądu, wyszło mi, że po około 200 tys. kilometrów ceny
    zakupu jednego i drugiego wyrównają się. Żeby nie było do benzyniaka
    doliczyłem orientacyjne ceny za wymianę świec, olejów i rozrządu.
    Nie brałem pod uwagę rozrusznika i skrzyni biegów czy uszczelek, bo w
    dotychczasowych moich samochodach, z przebiegiem 200 tys. kilometrów nic
    się z tymi podzespołami nie działo, nawet sprzęgła nie musiałem wymieniać.
    Leaf z zasięgiem 200km dobry jest do miasta i na bliskie dojazdy do
    pracy, ale na wyjazdy wakacyjne i dalsze wycieczki się nie nadaje.
    Możemy go traktować jako drugi samochód w domu, pytanie tylko ile ludzi
    kupi taki, drugi, samochód za prawie 130 tys. zł?



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: