  • 11. Data: 2021-08-25 09:25:00
    Temat: Re: Elektryczne na grafenie - ładowanie 8 min. na 800 km
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 22:55:52 +0200, LordBluzg(R) wrote:

    > No i całą noc jest ciemno. Na całym osiedlu :D i tak co noc :D

    I tak jest ciemno :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-08-25 09:27:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 21:42:59 +0200, ToMasz wrote:

    > A ile masz samochodów chętnych do zatankowania/naładowania przy
    > autostradzie?

    No to przy autostradzie zrobi sie trafo 4MVA.

    A jak polaczyc z osobna bramka na elektryki, to juz w ogole bez straty
    czasu bedzie :-)

    J.

  • 13. Data: 2021-08-26 10:41:56
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-24 o 22:55, LordBluzg(R) pisze:

    > No i całą noc jest ciemno. Na całym osiedlu :D i tak co noc :D

    A tu już uruchomiony patent, który nawet ze światła latarni produkuje
    prąd. Podkreślam - to już działa :-)

    https://glowny-mechanik.pl/2021/08/26/swiatowa-premi
    era-instalacji-lamaczy-swiatla-z-ogniwami-perowskito
    wymi/

    T.

  • 14. Data: 2021-08-26 12:10:38
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-08-25 o 09:23, K pisze:

    > i lodowka rozmrozona...
    Za to ludzie zdrowsi/chudsi, bo w nocy nie ma jak podżerać z lodówki,
    gdy w niej światła nie ma :)
    Wtórny efekt "eko" dla społeczeństwa.

    PS:
    Przeczytać, ale nie kopiować. Bo przeczyta jakiś eko-mądrala i nakaże
    wyłączanie prądu nocami ;)

    --
    viktorius

  • 15. Data: 2021-08-27 08:38:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > prąd. Podkreślam - to już działa :-)
    >
    > https://glowny-mechanik.pl/2021/08/26/swiatowa-premi
    era-instalacji-lamaczy-swiatla-z-ogniwami-perowskito

    Animka?
    A co to ma do tematu? OGniw solarnych nam nie brakuje (w teorii) ale
    magazynu energii tak. Gigantycznych aklumulatorów. Tak zachwalanych
    powerwalli, które z niewiadomych przyczyn nie stoją u nas w piwnicach

    ToMasz

  • 16. Data: 2021-08-27 08:48:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2021 o 08:38, ToMasz pisze:

    > A co to ma do tematu? OGniw solarnych nam nie brakuje (w teorii) ale
    > magazynu energii tak. Gigantycznych aklumulatorów. Tak zachwalanych
    > powerwalli, które z niewiadomych przyczyn nie stoją u nas w piwnicach

    Wiadomych.
    Cena.
    To się nie opłaca, prąd u nas jest za tani.

  • 17. Data: 2021-08-27 08:53:57
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.08.2021 Cavallino <C...@k...pl> napisał/a:

    > To się nie opłaca, prąd u nas jest za tani.

    Jakie to proste- to nie akumulatory są za drogie, to prąd
    jest za tani :-)

    A tak z ciekawości, ile musiałby wg Ciebie kosztować prąd,
    żeby przy obecnych cenach akumulatorów (z szukania zgrubnie
    wyszło mi 2,5 zł/Wh) magazynowanie w nich się opłacało?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 18. Data: 2021-08-27 09:42:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2021 o 08:53, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Jakie to proste- to nie akumulatory są za drogie, to prąd
    > jest za tani :-)

    Skrót myślowy.
    Oczywiście że chodzi o to iż prąd jest za tani, w stosunku do cen
    wszelkiego rodzaju akumulatorów.
    Już taniej wychodzi w ogóle rezygnacja z pv i korzystanie z prądu w
    sieci, niż inwestycja w akumulatory.

  • 19. Data: 2021-08-27 09:48:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]

    > żeby przy obecnych cenach akumulatorów (z szukania zgrubnie
    > wyszło mi 2,5 zł/Wh) magazynowanie w nich się opłacało?

    Prąd kupuję za 30 groszy.
    PV też swoje kosztuje, więc aku musiałyby mi zapewniać koszt rzędu 10
    groszy za kWh.
    Przy przechowaniu go przez pół roku.
    Czyli potrzebuję ze 300 kWh baterii, razy 0,1 = ze 3000 zł mógłbym dać,
    o ile wystarczyłyby na 20 lat.

  • 20. Data: 2021-08-27 10:47:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Friday, August 27, 2021, 8:38:13 AM, you wrote:

    [...]

    > A co to ma do tematu? OGniw solarnych nam nie brakuje (w teorii) ale
    > magazynu energii tak. Gigantycznych aklumulatorów. Tak zachwalanych
    > powerwalli, które z niewiadomych przyczyn nie stoją u nas w piwnicach

    Modli się Mosze przez lata
    - panie Boże, daj mnie ty wygrać w
    Totolotka!
    Po 20 latach Bóg się wkurzył i odpowiada:
    - Mosze, Ty daj mnie szanse! Zagraj!

    Chcesz PowerWalla? To go sobie kup. $9500 za 13.5 kWh. Taniej
    zbudujesz samodzielnie na akumulatorach LiFePO4, ale falownik
    dwukierunkowy już musisz sobie dokupić.

    A tu: https://www.tesla.com/en_AU/videos/virtual-power-pla
    nt-south-australia
    masz coś na temat realizacji na PowerWallach.

    --
    Best regards,
    RoMan