  • 1. Data: 2021-08-24 16:09:00
    Temat: Elektryczne na grafenie - ładowanie 8 min. na 800 km
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Chińska firma GAC ma we wrześniu rozpocząć produkcję modelu Aion V, w
    którym będą zamontowane baterie grafenowe, pozwalające na naładowanie do
    80 proc. w 8 minut, w przypadku mocniejszej wersji, dysponującej
    zasięgiem 1000 km.

    https://www.wnp.pl/motoryzacja/ladowanie-auta-na-800
    -km-w-8-minut-grafen-na-to-pozwoli-juz-we-wrzesniu,4
    89049.html?fbclid=IwAR2oNj1l-gyYt31e3Uj4OAssYaenp-eb
    utUnotXb30ZLVXpai1FFegtv9Cw

    T.

  • 2. Data: 2021-08-24 17:09:50
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-24 o 16:09, T. pisze:

> [...]
    -km-w-8-minut-grafen-na-to-pozwoli-juz-we-wrzesniu,4
    89049.html?fbclid=IwAR2oNj1l-gyYt31e3Uj4OAssYaenp-eb

    Sezon ogórkowy więc dziennikarzyny wyciągają odgrzewane kotlety.
    Dajcie znać jak auta z takim ładowaniem będą w sprzedaży a nie tylko
    w zapowiedziach. :(

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2021-08-24 17:41:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 16:09:00 +0200, T. wrote:
> [...]
    > zasięgiem 1000 km.
    >
    > https://www.wnp.pl/motoryzacja/ladowanie-auta-na-800
    -km-w-8-minut-grafen-na-to-pozwoli-juz-we-wrzesniu,4

    Poczekamy, zobaczymy ... albo nie zobaczymy.

    Bo to pierwsza taka elektryzujaca informacja ...

    J.

  • 4. Data: 2021-08-24 17:43:36
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > którym będą zamontowane baterie grafenowe, pozwalające na naładowanie do
    > 80 proc. w 8 minut, w przypadku mocniejszej wersji, dysponującej

    Cytuję:
    "Oczywiście do tak szybkiego ładowania trzeba mieć odpowiednio szybkie
    ładowarki - wysokonapięciowe o natężeniu 600 A"

    Poziom zaawansowania sieci ładowania podobny do obecnego opanowania
    samochodu na wodór z wody czy powietrza.

  • 5. Data: 2021-08-24 19:46:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.08.2021 o 16:09, T. pisze:
> [...]
    > którym będą zamontowane baterie grafenowe, pozwalające na naładowanie do
    > 80 proc. w 8 minut, w przypadku mocniejszej wersji, dysponującej

    Pojemność takiej baterii = 85 kWh, z czego 80% to 68 kWh.
    Ładowanie w 8 minut to moc 68 x 60 / 8 = 510 kW.
    Gratulacje! Moje osiedle zasila transformator o mocy 400 kVA, więc,
    jakby wszystkich odłączyć o podłączyć to jedno, jedyne autko do
    ładowania, to by się naładowało w trochę ponad 10 minut.
    Dodam jeszcze, że kabel, jaki wychodzi z "mojego" transformatora ma
    przekrój 4 x 120 mm2.
    Jacek

  • 6. Data: 2021-08-24 20:59:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 19:46:22 +0200, Jacek wrote:

> [...]
    > jakby wszystkich odłączyć o podłączyć to jedno, jedyne autko do
    > ładowania, to by się naładowało w trochę ponad 10 minut.

    No ale ile masz samochodow na osiedlu?
    Bo 10 na godzine - setka sie w nocy naladuje :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-08-24 21:42:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.08.2021 o 20:59, J.F pisze:

    > No ale ile masz samochodow na osiedlu?
    > Bo 10 na godzine - setka sie w nocy naladuje :-)

    A ile masz samochodów chętnych do zatankowania/naładowania przy
    autostradzie?

    ToMasz

  • 8. Data: 2021-08-24 22:55:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > No ale ile masz samochodow na osiedlu?
    > Bo 10 na godzine - setka sie w nocy naladuje :-)

    No i całą noc jest ciemno. Na całym osiedlu :D i tak co noc :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2021-08-25 08:05:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2021 o 21:42, ToMasz pisze:

    > A ile masz samochodów chętnych do zatankowania/naładowania przy
    > autostradzie?

    Zależy za ile.

  • 10. Data: 2021-08-25 09:23:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/08/2021 21:55, LordBluzg(R) wrote:

    > No i całą noc jest ciemno. Na całym osiedlu :D i tak co noc :D

    i lodowka rozmrozona...