  • Data: 2024-09-02 18:50:30
    Temat: Re: Elektryczna łapka i szerszeń
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JDX napisał(a) :

    > E, bez przesady. taki .50 BMG ma raptem ~18 kJ. ;-0

    > Raczej nie wystarczy. Chociaż podobno ktoś tam ustrzelił słonia za
    > pomocą wielu strzałów z broni kalibru 22LR.

    > No słonia to raczej stosuje się coś o energii powyżej 10 kJ, np.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/.700_Nitro_Express
    >
    > PS. A są i takie wynalazki: https://en.wikipedia.org/wiki/.950_JDJ - 52
    > kJ z broni ręcznej. :-) Nie mam pojęcia, do czego się tego używa poza
    > (drogą) zabawą.

    Jaką siłę ma odrzut z tej broni hmmmm... ręcznej? Nie przewraca i
    faceta w słusznej wadze?
    Ostatnio oglądałem sprawdzenie mitów i faktów względem miniguna. Jak
    sama nazwa wskazuje: minigun. Nooo jest on mini - względem wersji
    pełnokalibrowej :-D Tyle, że właściciel(?) twierdził, że odrzut ma
    130kG i nie nadaje się do strzelania z biodra, więc nie pozwoli na
    taki test, jak to pokazano w Predatorze.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65