eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektromobilność - chyba tylko latem?Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giga
    news.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <600994de$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009af77$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009bb13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009cd29$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <600a8fcc$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rue9ft$bn5$1@dont-email.me>
    <600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <600b0106$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sat, 23 Jan 2021 13:30:59 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <600b0106$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210122-10, 22.01.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 92
    Message-ID: <600c1707$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.92.163
    X-Trace: 1611405063 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 507 83.31.92.163:53664
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690590
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-01-22 o 17:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:600acbba$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
    >
    >> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
    >> tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
    >> wolniej. To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to
    >> dalekobieżnym, bo nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z
    >> Berlina do Poznania koleją.
    >> Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
    >> liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
    >> załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
    >> przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?
    >
    > No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..
    >
    >> No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
    >> wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
    >> km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku - razem
    >> mamy 7 godzin.
    >
    > Nie bedzie tak, ze jednak troche dluzej, i w praktyce - dwa dni, bo
    > obowiazkowe wypoczynki ?
    >

    Nie - odpoczynek 45 minut po 4 godzinach jazdy. Spokojnie razem z
    odpoczynkiem 7 godzin.



    >> Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A
    >
    > Przy czym osobowe pociagi jada 6-10h.
    >
    >> w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
    >> pasażerskim doczepionym do pociągu.
    >
    > No chyba, ze w ramach obowiazkowego wypoczynku ...
    >

    Odpoczynek w trasie zalicza się do czasu pracy. Płatnego.


    >> Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy
    >> po szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i
    >> interes zawieszono.
    >
    > Tylko, ze ... jakby taki kierowca jadacy gdzies z daleka Niemiec
    > zaladowal sie na jednej granicy, zostal przewieziony na druga i tam
    > pojechal do celu gdzies na Ukraine, to rachunek jakby inny.
    >

    Nie ma żadnego problemu, żeby ładować samochody w Niemczech na wagony i
    wyładowywać na Ukrainie. Jakoś nikt tego nie robi. Tak przewozi się
    kontenery.



    > Pasuje, pod warunkiem, ze by go PKP przewiozlo w czasie obowiazkowej
    > przerwy, a nawet z 15h ma do dyspozycji.
    > I jakby jeszcze po drodze zalatwic sprawy celne sie dalo i priorytetowo
    > na Ukraine wjecha - moze nawet na torach skoro szeroki tor ...
    >
    No to rób biznes :-) Pomysł już masz...


    >
    > Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
    > przejechac.
    > Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
    > bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
    > terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
    > zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
    > prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal blokuje"
    > ... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
    > bedzie u celu bez komplikacji.
    >
    > Niech PKP sama w ciezarowki zainwestuje, odbierze od klienta dostarczy
    > do klienta :-)
    >
    > Choc Gdansk sie z portem kojarzy, port wlasna bocznice ma, kontener ze
    > statku prosto na wagon, a tych pare godzin zwloki przy transporcie
    > morskim to juz bez znaczenia.
    >

    Nadal mówimy o TIRach czy kontenerach? W kontenerach raczej nie przewozi
    się tego, co przewozi się doraźnie ciężarówkami. A jak popatrzeć na
    drogi to kontenerów jest stosunkowo mało ma drogach. Większość to auta z
    plandekami, chłodnie i zwykłe naczepy zabudowane.
    Wynajęcie kontenera to kolejne koszty, w sumie to nie wiem jakie...
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: