  • Data: 2018-06-04 11:08:28
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 6/3/2018 11:28 PM, Atlantis wrote:
    >Nie wykluczone że da się taki zrobić tanio na jakimś uC.
    >Jeśli chcesz ręcznie to:
    >Natywnie:
    >http://archive.6502.org/datasheets/mos_6545-1_crtc.
    pdf

    >Intel Outside:
    >http://www.jbox.dk/rc702/hardware/intel-8275.pdf

    Ze starych scalakow - chipy do telegazety.
    Po I2C mozna wpisac dane tekstowe.

    >Niestety muszę Cię zmartwić: często w grę wchodzi DMA wiec jak masz
    >machloje z magistralą i brak sygnału HALT to za bardzo się nie
    >pobawisz.
    >Ogólnie brak HALT w 6502 (głównie w sensie odpinania sie od
    >magistrali) był prawdziwym problemem dla Atari i C64. Oba rozwiązały
    >to na swój sposób, ale piekne toto nie jest.

    Wydaje mi sie, ze ten RDY w 6502 dzialal ... ale byl za wolny.
    Musieli sie wciac w pol cyklu ... i to dzialalo.

    To samo bylo z 8080 i Z80 - DMA bylo przewidziane, ale za wolne.
    Nie wiem jak to w Spectrum rozwiazali, w Amstradzie jakos waitcyklami
    wyrownali bieg procesora i tez sie wcinali
    "w pol cyklu" - w tym przypadku to dwa cykle z czterech.

    >Jak bym się za to zabierał to prawie na pewno zakończyło by się to na
    >jakimś AtTiny bo najprościej a po chwili krecenia trybkami w głowie
    >wziąłbym STM32 bo tam już mozna zrobić bardzo ładne VGA bez
    >wypruwania żył jak w AVR :).

    No wlasnie - wideo na AT Tiny to taki sobie pomysl.

    Ale mozna na FPGA czy CPLD, i to bedzie przyjemne z pozytecznym ...
    nie liczac translatorow poziomow :-)

    J.