  • 11. Data: 2009-09-22 20:54:43
    Temat: Re: Eksperyment do doktoratu -- pomożecie?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 22:17:21 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Popularne są ostatnio doktoraty miedzy dyscyplinarne. Cała zabawa
    >polega, że w żadnej z dwoch dziedzin nie wychodzisz poza poziom studiów,
    >ale razem warte to dr/habilitacji. I nie, nie musi być to genialne.
    >Wystarczy że recenzent nie do konca kuma druga połowę zagadnienia, przez
    >to zatraca mu się trywialność pierwszej.

    Ach... To bylo juz daawnoo temu i bylo bardzo popularne. Byla taka
    praca ktorej bylem swiadkiem, i recenzent od komputerow mowil ze czesc
    komputerowa jest do niczego, ale on sie na socjologii nie zna wiec
    moze socjologiczna czesc jest OK. Facio od socjologii mowil ze sie na
    komputerach nie zna, ale czesc socjologiczna jest do niczego.
    Doktorant obronil blestjaszczo

    >A z ciekawych tematów? Jakiś czas temu "Edukacja informatyki wśród
    >niepelnosprawnych studentów" czy coś w ten deseń. Nie, to nie był temat
    >z pedagogiki... Oczywiście ankieta byla.

    To tez bylo. Byl facio co robil doktorat "roznica w percepcji
    informacji komputerowej w zaleznosci od plci". Pyszczal na ekran duze
    i male litery, dla kobiet rozowe a dla facetow fniebieskie, i patrzyl
    czy sie myla.

    >Wybieg z ankietą przez neta jest bardzo popularny, zapuść sobie google.
    >Potem pare wykresów i już, samo się robi. Dziedzina nie ma znaczenia,
    >metoda działa na prawie wszystkie.

    A tak, ankiety zauwazylem, zauwazylem.

    A.L.

  • 12. Data: 2009-09-22 20:55:11
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 22:38:43 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Firmy za fachowcow płaca _znacznie wiecej_.

    Slusznei napisales. Za FACHOWCOW.

    A.L.

  • 13. Data: 2009-09-22 20:57:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Piotr Lipski wrote:

    > Ale to chyba dobrze, że fachowcy robią coś komuś potrzebnego zamiast
    > "doktoratów interdyscyplinarnych"?
    > Nie rozumiem jak wysokość stypendiów miałaby temu zapobiec?

    Wielkość stypediów tylko przyspiesza odlot fachowców w kierunku firm
    prywatnych. Efektem czego za dr zostają fascynaci i przecietniacy. Wiele
    osób decydojących o wielkości stypediów ciagle nie rozumie, że IT to
    takie miejsce gdzie na zewnątrz nie dośc ze jest robota to jeszcze
    wielokrotnie lepiej płatna. I efektem czego dla absolwenta polonistyki
    dr to czesto zbawienie finansowe, a dla informatyka wolontariat.

  • 14. Data: 2009-09-22 21:01:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    A.L. wrote:
    > Slusznei napisales. Za FACHOWCOW.

    Przy czym nie zawsze fachowiec == dr. A czy tendencja spadkowa to niech
    się ktos wypowie kto rekrutuje.

  • 15. Data: 2009-09-22 21:13:07
    Od: "Piotr Lipski" <a...@w...pl>

> [...]
    > jeszcze wielokrotnie lepiej płatna. I efektem czego dla absolwenta
    > polonistyki dr to czesto zbawienie finansowe, a dla informatyka

    To zrozumiałe - ludzi ciągnie tam gdzie pieniądze. Jeszcze lepiej jeśli są
    pieniądze i trudu mało - taki "doktorat interdyscyplinarny" ("Potem pare
    wykresów i już, samo się robi") + wysokie stypendium = bajka.

    Nadal nie rozumiem jak wysokość stypendiów miałaby zapobiec "doktoratom
    interdyscyplinarnym".

    PL

  • 16. Data: 2009-09-22 21:16:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Piotr Lipski wrote:
    > Nadal nie rozumiem jak wysokość stypendiów miałaby zapobiec "doktoratom
    > interdyscyplinarnym".

    Wieksze stypedium automatycznie podnosi poprzeczkę jakościową prac bo
    przyciąga potencjalnych uciekinierów na prywatę. Jeśli dwóch twoich
    kolegów używa skomplikowanej matematyki do opisu zagadnienia (bo
    potrafią), a ty wzoru na średnia z ankiety to jest duża szansa że
    odpuścisz sobie i podniesiesz poziom...

  • 17. Data: 2009-09-22 21:23:44
    Od: Muchomor <m...@g...pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Przy czym nie zawsze fachowiec == dr.

    Jest w Krakowie oddzial duzej korporacji amerykanskiej gdzie posiadanie
    doktoratu automatycznie daje stanowisko senior soft. eng. Nie wazne, ze
    sporo dr, ktorzy tam przychodza to inzynieryjni analfabeci z zerowym
    doswiadczeniem w przemysle, ktorzy o programowaniu wiedza tyle ile
    lizneli jak akurat cwiczenia dla studentow pierwszego roku prowadzili.
    Ma doktorat znaczy zna sie.

    >A czy tendencja spadkowa to niech
    > się ktos wypowie kto rekrutuje.

    Pisalem to juz kilka razy, ale sie powtorze. Z mojego roku na doktorat
    poszli ci, ktorzy sie do niczego nie nadawali. Dzis wiekszosc pracuje w
    pewnej korporacji. Poszli tam, bo za dr seniora dawali :)

    Muchomor

  • 18. Data: 2009-09-22 21:27:57
    Od: "Piotr Lipski" <a...@w...pl>

> [...]
    > kolegów używa skomplikowanej matematyki do opisu zagadnienia (bo
    > potrafią), a ty wzoru na średnia z ankiety to jest duża szansa że

    Jeśli użycie "wzoru na średnia z ankiety" wystarczy do uzyskania wysokiego
    stypendium - dlaczego ktoś miałby sobie odpuścić?
    Przecież to nieracjonalne.

    PL

  • 19. Data: 2009-09-22 21:32:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Piotr Lipski wrote:
    > Jeśli użycie "wzoru na średnia z ankiety" wystarczy do uzyskania
    > wysokiego stypendium - dlaczego ktoś miałby sobie odpuścić?

    Żeby go nie oddawać gdyby jednak nie wyszło.
    Żeby sie nie czuć głupio gdy reszta rozmawia o jakiś różniczkach.
    Żeby nie czuć zakłopotania jak ktoś zapyta na konferencji o jakiś szczegół.
    ;)

  • 20. Data: 2009-09-22 21:43:05
    Od: "Piotr Lipski" <a...@w...pl>

    > Żeby go nie oddawać gdyby jednak nie wyszło.

    trudno żeby nie wyszło:

    "I nie, nie musi być to genialne.
    Wystarczy że recenzent nie do konca kuma druga połowę zagadnienia, przez
    to zatraca mu się trywialność pierwszej."

    > Żeby sie nie czuć głupio gdy reszta rozmawia o jakiś różniczkach.

    A ci obecni doktoranci - "przecietniacy" - czują się głupio?

    PL