    From: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ekran OLED w lustrzankach
    Date: Sat, 31 Mar 2012 19:01:47 +0200

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 17:36:19 +0200, Al napisał(a):

> [...]

    Nieprędko, OLEDy mają dość słaby uzysk względem trwałości i wielkości
    piksela. Najlepiej udają się duże ekrany o dużych pikselach, z małymi
    jest kiepsko i jak dotąd poza fazę pokazów nie wyszły.

    > Mam nadzieję że nie. Oledy mają średnią trwałość i taką sobie jakość
    > obrazu (w porównaniu do dobrych IPS-ów), więc dziękuję za kolejny nic
    > niewnoszący gadżet, który sprawi, że aparat będzie miał krótszy czas
    > życia...

    Co ty za bzdury gadasz. IPS jest całe lata w jakości za OLEDem, żeby
    tylko wymienić kontrast (statyczny rzędu 1000000:1 - czerń jest czarna),
    kąty widzenia i brak odchyłek kolorystycznych względem kąta widzenia,
    czy też czasy reakcji.
    Co do trwałości można tylko tyle powiedzieć, że jest bliżej
    nieokreślona, co może oznaczać, że jest po prostu słaba, aczkolwiek
    jeśli zostanie wypuszczony dany produkt, to z pewnością trwałość będzie
    zadowalająca.

    Trzeba też przyznać, iż OLED w aparacie to na razie kiepski pomysł, bo
    ani nie jest potrzebna 100% zgodność kolorystyczna, ani tego nie
    skalibrujesz, szerokie kąty widzenia też są zbędne, więc zwiększać
    znacząco koszty z tych powodów nie ma sensu. No chyba, że mówimy o
    sprzęcie profi.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski