  • Data: 2010-02-02 06:56:38
    Temat: Re: Ekologia w elektronice i nie tylko.
    Od: "Desoft" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:hk7sup$beu$3@news.onet.pl...

    > A co to znaczy "nie trzeba"? Ładowarka ciężka więc pewnie z
    > transformatorem, myślisz że zupełnie nic nie zużywa gdy nie podłączysz
    > komórki?

    Oczywiście, że zużywa. Tylko bardzo mało.
    Zgodnie z tą filozofią, elektrownia powinna na noc wyłączać mi trafo
    zasilające dzielnicę.
    Przy jego sprawności 98% i powiedzmy 100kVA daje nam 2kW strat.

    Nie po to wymyślamy gadżety typu pilot, żeby potem chodzić na piechotę do
    telewizora.
    I to moja sprawa czy chcę mieć wygodę (płacąc za to), czy będę oszczędzał i
    wieczory spędzał przy lampie naftowej.

    Zresztą zaraz włączę wszystkie ładowarki jakie mam w domu, może zrobi się
    globalne ocieplenie i ta zima wreszcie się skończy :-)

    --
    Desoft