  • 1. Data: 2011-08-10 00:10:03
    Temat: Egzamin na PJ - czyli co warto wiedzieć, by jeździć bezpiecznie !
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Z akt. testów egzaminacyjnych psia jego mać :)

    1. Moje ulubione: "Na miejscu wypadku samochodowego znajdujesz
    odcięty lub urwany palec jednej z ofiar wypadku. W jaki sposób
    zabezpieczysz tę część ciała?"

    2. Międzynarodowe prawo jazdy: (jest ważne tylko z krajowym
    prawem jazdy,/samoistnie potwierdza posiadanie uprawnienia,/jest
    ważne na terytorium państwa, w którym je wydano.)

    o ! pytanie nr 3 bardzo ważne !!!

    3. Jednym z warunków otrzymania prawa jazdy jest przebywanie na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres co najmniej:
    (100 dni,/185 dni,/365 dni.)

    4. ...

    A w dupie to mam :)

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 2. Data: 2011-08-10 00:22:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    >
    > 1. Moje ulubione: "Na miejscu wypadku samochodowego znajdujesz odcięty
    > lub urwany palec jednej z ofiar wypadku. W jaki sposób zabezpieczysz tę

    Pytania o pierwszą pomoc to jeszcze mają sens.
    Taka wiedza może się przydać.

    > 3. Jednym z warunków otrzymania prawa jazdy jest przebywanie na
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres co najmniej: (100
    > dni,/185 dni,/365 dni.)

    Taaa...
    Umiejętność odpowiedzi na takie pytanie to coś co odróżnia prawdziwych
    kierowców od reszty hołoty :)

  • 3. Data: 2011-08-10 00:31:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-08-10 00:22, Tomasz Pyra pisze:

    > Pytania o pierwszą pomoc to jeszcze mają sens.
    > Taka wiedza może się przydać.

    Tak, zwłaszcza, że prawidłowa odpowiedź sugeruje, że każdy wozi
    przy sobie sterylną/jałową gazę, wodę i kostki lodu :)

    > Taaa...
    > Umiejętność odpowiedzi na takie pytanie to coś co odróżnia
    > prawdziwych kierowców od reszty hołoty :)

    No i co bawię się w egzamin, to jeśli zdarzy mi się popełnić 2
    błędy, to bym jeszcze zdał, ale za każdym razem dopada mnie
    trzeci błąd wtedy z takich pytań. Nic, trza ryć.

  • 4. Data: 2011-08-10 00:51:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Tak, zwłaszcza, że prawidłowa odpowiedź sugeruje, że każdy wozi przy
    > sobie sterylną/jałową gazę, wodę i kostki lodu :)

    No jakąś sterylną szmatę znajdziesz w apteczce.
    Zimą o śnieg też nie trudno.
    A sterylność jest zdecydowanie przeceniana - paluch przed urwaniem też
    sterylny nie był ;)

    Ogólnie panuje przekonanie że jak palec ucięło/urwało, to koniec - palec
    do śmieci, ręka w bandaż i wracaj do roboty na pile tarczowej.
    A tu się okazuje że te palce to całkiem sprawnie przyszywają.

    > No i co bawię się w egzamin, to jeśli zdarzy mi się popełnić 2 błędy, to
    > bym jeszcze zdał, ale za każdym razem dopada mnie trzeci błąd wtedy z
    > takich pytań. Nic, trza ryć.

    Ja w ogóle nie wiem jak Ty sobie wyobrażasz kierowanie pojazdem w
    sytuacji kiedy nie wiesz nawet ile dni trzeba przebywać na terytorium RP
    żeby otrzymać prawo jazdy. Przecież to jest absolutna podstawa :)

    No i mam nadzieje że nie byłeś na jakieś Słowacji czy czymś przez
    ostatnie miesiące, bo prawka nie będzie ;P

  • 5. Data: 2011-08-10 01:02:22
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 10 sierpnia 2011 (00:51:58) napisano:

> [...]

    > do śmieci, ręka w bandaż i wracaj do roboty na pile tarczowej.
    > A tu się okazuje że te palce to całkiem sprawnie przyszywają.

    Gdzieś czytałem warunki zakwalifikowania się do reimplantacji - to
    było kilka lat temu, ale generalna zasada była taka, że osobom
    dorosłym nie przyszywa się pojedynczych palców innych, niż kciuk.
    (ze względu na limity...)

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 6. Data: 2011-08-10 05:28:03
    Od: 'Tom N' <n...@0...dyndns.org.invalid>

    "Rafał \"SP\" Gil" w <news:j1sb7t$6ad$1@node2.news.atman.pl>:

    > Z akt. testów egzaminacyjnych psia jego mać :)

    > 1. Moje ulubione: "Na miejscu wypadku samochodowego znajdujesz
    > odcięty lub urwany palec jednej z ofiar wypadku. W jaki sposób
    > zabezpieczysz tę część ciała?"

    Tutaj niektórzy egzamin na PJ wielokrotnie zdawali z palcem w dupie.

    > A w dupie to mam :)

    To? A może palec ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 7. Data: 2011-08-10 07:22:35
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Pytania o pierwszą pomoc to jeszcze mają sens.
    > Taka wiedza może się przydać.

    Nie, nie maja. Sens mialoby przejscie kursu pierwszej pomocy jako
    warunek otrzymania PJ.
    Pytanie powyzej jest idiotyczne, bo odciety/urwany palec wskazuje na to,
    ze jest to %% problemow do ogarniecia na miejscu wypadku.

    Kiedys bylo takie pytanie: Jak zabezpieczyc osobe, u ktorej nie
    nastapilo zlamanie kregoslupa. Kazda odpowiedz byla do dupy (w tym jedna
    prawidlowa), bo skad do k*** nedzy mam wiedziec, ze dana osoba NIE MA
    ZLAMANEGO KREGOSLUPA?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2011-08-10 07:36:43
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > Rzeczypospolitej Polskiej przez okres co najmniej: (100 dni,/185 dni,/365

    Hmm...
    Wychodziłem z podobnego założenia dłuuuugo. Po informacji, że od przyszłego
    roku mają wprowadzić zmiany w egzaminach teoretycznych (3000 tajnych pytań
    egzaminacyjnych), szybko się zreflektowałem i dorobiłem wszystkie brakujące
    kat. Na chwilę obecną komplet pytań to ok +/- 1100 i są jawne....Mam
    wrażenie, że po zmianach zdawalność teoretycznego spadnie z 80 do 30%.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 9. Data: 2011-08-10 08:31:08
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Tomasz Pyra" datowanym 10 sierpnia 2011 (00:51:58) napisano:

    > No jakąś sterylną szmatę znajdziesz w apteczce.
    > Zimą o śnieg też nie trudno.

    Sam śnieg, tak samo jak i sam lód może doprowadzić do martwicy tkanek,
    dlatego ważna jest woda. Odciętą kończynę trzeba schłodzić ale nie
    zamrozić.

    > A tu się okazuje że te palce to całkiem sprawnie przyszywają.

    Tylko te które zostały odcięte i to w miarę równo. Te które są
    oderwane lub cięcie bardzo poszarpało krawędzie niestety się nie
    nadają.

    --
    Javelin
    Kraków