  • 31. Data: 2012-04-28 08:18:03
    Temat: Re: Efektywna jazda w korku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-27 23:36, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

    > Oni wyprzedzali, wiec w ich wypadku bylo to uzasadnione. Wiekszosc
    > jadacych lewym nie wyprzedzala, po prostu jechali w takim samym tempie,
    > jak ci ze srodkowego. Zupelnie jak u nas.

    NIe chcę mi się całego filmiku oglądać, ale co jest złego wykorzystaniu
    wszystkich pasów w mieście? Przecież nie zrobili ich bo im asfaltu
    zostało, tylko żeby po nich jeżdzić.

    Shrek.

  • 32. Data: 2012-04-28 08:24:53
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-04-28 08:18, Shrek pisze:

    > NIe chcę mi się całego filmiku oglądać, ale co jest złego wykorzystaniu
    > wszystkich pasów w mieście?

    Nic. Ale wypadałoby wcześniej nieco przemalować linie.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 33. Data: 2012-04-28 09:18:43
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 08:24, Roman Stachowiak wrote:

    > Nic. Ale wypadałoby wcześniej nieco przemalować linie.

    A co nie tak z tymi liamii odzielającymi prawy pas od lewego?

    Shrek.

  • 34. Data: 2012-04-28 09:26:30
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-04-28 09:18, Shrek pisze:

    > A co nie tak z tymi liamii odzielającymi prawy pas od lewego?

    Wydawało mi się, że rozmawiamy nie o lewym pasie, a o lewej jezdni.
    Ale obejrzałem sobie filmik jeszcze raz i doszedłem do wniosku, że mi
    się wydawało.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 35. Data: 2012-04-28 09:43:39
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 09:26, Roman Stachowiak wrote:

> [...]

    jadacych lewym nie wyprzedzala, po prostu jechali w takim samym tempie,
    jak ci ze srodkowego. Zupelnie jak u nas. "

    Wyglada tradycyjnie na to, że Paweł uważa, że lewy pas powinien być
    wolny, chyba że akurat on nim jedzie;)

    Shrek.

  • 36. Data: 2012-04-28 10:37:50
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Pawel \"O'Pajak\"

    > Oni wyprzedzali, wiec w ich wypadku bylo to uzasadnione.

    Szczególnie w pierwszej części, gdy jechali pod prąd...

  • 37. Data: 2012-04-28 10:40:51
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Shrek

    > Wyglada tradycyjnie na to, że Paweł uważa, że lewy pas powinien być
    > wolny, chyba że akurat on nim jedzie;)

    Lewy pas zasadniczo powinien służyć do wyprzedzania. Pomijając może
    sytuacje, gdy aut jest tak dużo, ze i tak zajmują wszystkie pasy. Ale
    wtedy tez lepiej, żeby te wolniejsze jechały raczej po prawym niż po
    lewym. Niestety ta prosta zasada jakoś ludzi przerasta. Jak ktoś jedzie o
    2 km/h szybciej niż ten po prawej, to już musi wpieprzyć się na lewym i
    jechać nim w nieskończoność, także wtedy, gdy ten z prawej przyspieszył o
    3 km/h i brawurowe wyprzedzanie się nie udało.

    Notabene zauważyłem ciekawą zależność. Gdy podjedzie się do takiej
    lewopasmowej pipy na 20 cm wychylając się lekko w lewo tak, żeby świecić
    mu prosto w lewe lusterko to zjeżdżają o ile jedzie się autem z xenonami.
    Na halogeny raczej nie reagują. Wniosek prosty -- montować xenony. :>

  • 38. Data: 2012-04-28 11:27:51
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 10:40, to wrote:

    > Lewy pas zasadniczo powinien służyć do wyprzedzania. Pomijając może
    > sytuacje, gdy aut jest tak dużo, ze i tak zajmują wszystkie pasy.

    Czyli jak na filmie i prawie zawsze w mieście.

    > Ale
    > wtedy tez lepiej, żeby te wolniejsze jechały raczej po prawym niż po
    > lewym. Niestety ta prosta zasada jakoś ludzi przerasta.

    Prosta zasada jest taka, że w korku ludzie nie jadą wolno ba tak lubią,
    a dlatego, że szybciej się nie da - ani prawym, ani lewym, ani
    środkowym. I prosta zasada jest taka, że w takiej sytuacji wybiera się
    ten gdzie jest puściej, dzięki temu ruch rozkłada się na wszystkie pasy,
    które jak się domyślam wybudowano po to, żeby z nich korzystać, a nie
    żeby pozbyć się nadmiaru kruszywa i asfaltu. Oczywiście są wyjątki
    głównie dotyczące zmiany kierunku i buspasów;)

    Natomiast zaskakujące jest, że wiele ludzi uważa ze lewy pas jest dla
    zapierdalającej elity, do której należą oczywiście tylko oni - kazdy kto
    jedzie wolniej jest plebsem który powinien się wlec prawym, a kto jedzie
    szybciej jest popierdolonym idiotą któremu powinno się zabrać prawko;) A
    lewy pas jest taką jego prywatną autostrada. Najzabawniejsze jest to, że
    tłumaczą, że jeśli możliwa jest jazda prawym, to nie ma prawa korzystać
    z lewego, ale jakoś pomijają fakt, że ich zdaniem poprzednik spokojnie
    może prawym jechać, ale dla nich jazda prawym jest już niemożliwa;)

> [...]
    > jechać nim w nieskończoność, także wtedy, gdy ten z prawej przyspieszył o
    > 3 km/h i brawurowe wyprzedzanie się nie udało.

    To na autostradzie albo esce i w pełni zgoda, natomiast w korku to jak
    wyżej.

    Shrek.

  • 39. Data: 2012-04-28 11:29:29
    Temat: Odp: Efektywna jazda w korku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > jak ci ze srodkowego. Zupelnie jak u nas. "
    >
    > Wyglada tradycyjnie na to, że Paweł uważa, że lewy pas powinien być wolny

    Nie, ale mają się znajdować na nim pojazdy wyprzedzające tych na prawym.
    Jak nie chcą wyprzedzać, to niech jadą razem z nimi prawym.

  • 40. Data: 2012-04-28 11:31:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > szybciej jest popierdolonym idiotą któremu powinno się zabrać prawko;) A
    > lewy pas jest taką jego prywatną autostrada.

    I równie wielu (w Polsce nawet więcej) ludzi uważa, że wolno im się wlec
    pasem lewym, bo tak i już, jest asfalt, to trzeba tam wjechać i akurat tam
    się wlec.
    Niezależnie od tego jak wygląda ruch na prasie prawym i czy w ogóle jest
    jakikolwiek.

    Dla mnie ta druga grupa jest 100 razy gorsza.