  • 1. Data: 2012-05-04 13:06:15
    Temat: Efekt rozmycia tła na stronie WWW
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam wszystkich,

    Czy ktoś z Was wie w jaki sposób uzyskać efekt rozmycia tła? Chodzi mi o
    umieszczenie w HTML powiedzy prostokątnego box'a zawierającego pewną treść.
    Coś w rodzaju okna dialogowego. Tło pod tym boxem jest treścią strony.
    Chciałbym uzyskać efekt matowego szkła powodującego, że obraz w tle jest
    rozmazany. Pólprzejrzysty PNG z "szumem" słabo się sprawdza - wygląda
    syntetycznie gdyż nie zniekształca obrazu w tle. Flash potrafi "rozmywać"
    ale nie potrafi robić screenshotów. Czy macie jakiś patent na uzyskanie
    takiego efektu?

  • 2. Data: 2012-05-04 13:42:28
    Temat: Re: Efekt rozmycia tła na stronie WWW
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 04.05.2012 13:06, Marek pisze:
> [...]
    > syntetycznie gdyż nie zniekształca obrazu w tle. Flash potrafi "rozmywać"
    > ale nie potrafi robić screenshotów. Czy macie jakiś patent na uzyskanie

    Można spróbować z opacity:.5 ale wtedy wszystko będzie lekko rozmyte,
    nie tylko obraz tła

    td

  • 3. Data: 2012-05-04 19:46:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 04 May 2012 13:42:28 +0200, TOUDIdel napisał(a):

    > Można spróbować z opacity:.5 ale wtedy wszystko będzie lekko rozmyte,
    > nie tylko obraz tła

    To już lepiej dać w tło półprzejrzystego PNG. Wtedy zawartość nie ucierpi.
    Efekt będzie lepszy. Albo dać do wewnątrz kontener bez tła i dać mu opacity
    1.

    Jednakże troszkę nie na temat :-) Mówisz "rozmyte" a masz na myśli
    "półprzejrzyste". Mi chodziło o rozmycie - po angielsku blur.

  • 4. Data: 2012-05-04 20:29:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 04 May 2012 13:42:28 +0200, TOUDIdel napisał(a):

    > Można spróbować z opacity:.5 ale wtedy wszystko będzie lekko rozmyte,
    > nie tylko obraz tła

    Co ma stopien przezroczystości do rozmycia?

    Zaś co do właściwego pytania - da się to zrobić za pomocą filtrów SVG, ale
    starsze przeglądarki na tym polegną.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2012-05-04 22:50:25
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2012-05-04 13:06, Marek pisze:
    > Witam wszystkich,
    >
    > Czy ktoś z Was wie w jaki sposób uzyskać efekt rozmycia tła? Chodzi mi o
    > umieszczenie w HTML powiedzy prostokątnego box'a zawierającego pewną treść.

    To stary przykład, ale może o to chodzi?
    http://meyerweb.com/eric/css/edge/complexspiral/glas
    sy.html

    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

  • 6. Data: 2012-05-04 23:56:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 04 May 2012 22:50:25 +0200, monter.FM napisał(a):

    > To stary przykład, ale może o to chodzi?
    > http://meyerweb.com/eric/css/edge/complexspiral/glas
    sy.html

    Bardzo ciekawe :) Dziękuję :)
    Choć bardziej chodziło mi o to, że tło może być nieprzewidywalne. Np.
    fragment teksu pod spodem okna dialogowego. Zakładam statyczną wersję tła
    aby nie komplikować.