  • 31. Data: 2022-03-28 16:04:52
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> napisał(a):
    > Nadal publikuje, prowadzi szkołę konstruktorów, po prostu nie jest już
    > naczelnym.

    Publikuje? Oprócz Szkoły i innych konkursów miał zawsze 4-5 artykułów. Teraz
    ma 0. Pozbawiono go możliwości publikacji tak, jak innych polskich autorów.
    Szkołę Konstruktorów zostawili mu na zasadzie listka figowego.

    > Przewijał się temat jego działki, wanny na tarasie,
    > kompostowania podejrzewam, że po tylu latach chce się w końcu poświęcić
    > życiu trochę poza elektroniką...

    Dlaczego nic o tym nie wspomniał? Dlaczego tworzy "na boku" Radiową Oślą
    Łączkę i zastanawia się, czy EdW pozwoli mu ją opublikować?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 32. Data: 2022-03-28 16:47:55
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Publikuje? Oprócz Szkoły i innych konkursów miał zawsze 4-5 artykułów. Teraz
    > ma 0. Pozbawiono go możliwości publikacji tak, jak innych polskich autorów.
    > Szkołę Konstruktorów zostawili mu na zasadzie listka figowego.

    Jesteś pewien, że pozbawiono, a nie sam tak wybrał, żeby mieć więcej czasu
    dla siebie?

    A jest tak? Skąd ta informacja?

    --
    Idzie Masztalski z obita, sina buzka i taszczy duze walizki. Spotyka
    przyjaciela:

  • 33. Data: 2022-03-29 00:14:48
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> napisał(a):
    > Jesteś pewien, że pozbawiono, a nie sam tak wybrał, żeby mieć więcej
    > czasu dla siebie?

    Spodziewam się, że wtedy napisałby to wprost. Poza tym gdyby to była jego
    decyzja, to wszystko wyglądałoby inaczej. Jego rozpoczęte cykle byłyby
    kontynuowane zamiast zostać ucięte. Byłoby ewolucyjne oddanie redagowania w
    nowe ręce, w szczególności odbyłoby się szukanie kompetentnej osoby na
    stanowisko naczelnego. Tutaj ewidentnie przyszła decyzja z góry.

    > A jest tak? Skąd ta informacja?

    Z jego kanału, który podlinkowałeś, z jego komentarzy pod ostatnim filmem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2022-03-29 00:38:47
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

> [...]

    > nowe ręce, w szczególności odbyłoby się szukanie kompetentnej osoby na
    > stanowisko naczelnego. Tutaj ewidentnie przyszła decyzja z góry.

    Tak, masz rację. To była nagła rewolucja. Rozgrzebane i rozpoczęte rzeczy
    zostały ucięte, tak samo jak plany.

    > Z jego kanału, który podlinkowałeś, z jego komentarzy pod ostatnim filmem.

    No tak... ja zwykle nie czytam komentarzy. Teraz przeczytałem.

    "Na pewno będę próbował kontynuować temat, tylko zagadnienie jest ogromne,
    a w grę wchodzą bardzo przyziemne problemy, takie jak nawał rozmaitych
    zajęć i konieczność zarobienia na utrzymanie."

    "Będzie! Czy w postaci drukowanej książki, czy e-booka, czy może jako
    płatna, a może nawet ogólnodostępna treść w Internecie - tego jeszcze nie
    wiadomo, bo na przełomie 2021/2022 bardzo dużo się zmieniło w moich
    planach."

    "Prace nad Radiowa Oślą Łączką trwają, ale czy ukaże się ona w odcinkach w
    Elektronice dla Wszystkich, czy gdzie indziej, to inna sprawa. Szykują się
    duże zmiany..."

    ...i komentarz od usera "apcoh" ;)

    --------------

    Przekleję to, co chwilę temu napisałem na elportalu (gdyby zniknęło z
    linka niżej). Swoją drogą sporo tam się udziela SaS, widać, ze AVT bardzo
    zaszło mu za skórę.

    https://forum.elportal.pl/viewtopic.php?f=15&t=16945
    &p=105565#p105565

    > Czyżby taniej wychodził przedruk starszych artykułów z zagranicy i
    > internetu, niż opłacenie należnego honorarium autorom i
    > współpracownikom?

    Nie wiem, jak inni, ale ja moje trzy artykuły w EdW opublikowałem bez
    honorarium -- zależało mi na podzieleniu się wiedzą, pomysłem i na oddaniu
    trochę czasopismu, z którego sam przez lata wiele się nauczyłem.

    Kwietniowy numer niestety zabił wszystko to, czym było EdW. Prenumeruję
    EdW dla ciekawych artykułów, projektów dostosowanych do polskich realiów,
    artykułów na temat elektroniki retro, artykułów i projektów czytelników.
    Lubiłem czytać Skrzynkę Porad, która teraz wyparowała, zastanawiać się,
    "Jak to działa". Czekałem na Radiową Oślą Łączkę. Projekty w zasadzie
    zawsze były dla mnie tylko dodatkiem do reszty czasopisma, ale i tak je
    przeglądałem, bo często można było wyłuskać z nich jakieś ciekawe
    rozwiązania konstrukcyjne.

    Kwietniowe EdW tylko przejrzałem. Przeczytałem parę artykułów, ale poziom
    tłumaczenia jest tak żenujący, że mi się odechciało. Na pewno tłumaczyła
    to osoba niemająca pojęcia o elektronice, a być może wręcz automatyczny
    translator. Poziom przedrukowywanych projektów też jest niski, ale o tym
    już kolega wyżej pisał. Przede wszystkim te projekty są na siłę.
    Artykułów, które faktycznie by mnie zainteresowały, felietonów,
    historycznych opisów p. Jerzego Szymańskiego czy p. Karola Świerca, cyklu
    o przetwornicach, czy o wzmacniaczach klasy D, już nie znalazłem.

    Zawsze było tak, że niektóre artykuły tylko przemiatałem wzrokiem albo
    czytałem, ale bez zainteresowania, ale nigdy nie było tak z (pomijając
    stare działy) praktycznie całym pismem.

    Generator szumu. Spodziewałem się ciekawej konstrukcji, np. na
    spolaryzowanym zaporowo złączu P-N i opisu, jak to dokładnie działa (choć
    ja akurat wiem, jak działa), ale po co. Zresztą jakbym potrzebował szumu,
    to bym sobie apkę na smartfonie zainstalował. Taka jest przydatność tego
    projektu.

    Reszty jeszcze nie przeczytałem, bo szczerze mówiąc odechciało mi się.
    Zawsze jestem w trakcie czytania jakiejś książki i gdy przychodzi w
    prenumeracie nowe EdW, to odkładam książkę, żeby czytać EdW. Teraz
    przejrzałem EdW i wróciłem do książki.

    Miałem parę pomysłów na opisanie innych projektów, które gdzieś w
    międzyczasie zrobiłem i działają, ale w obecnej formie nie ma to sensu --
    i tak nikt tego nie wydrukuje. Może wrzucę na YT. Tylko że na YT nikt nie
    zagląda, tak jak nikt nie zagląda na prywatne strony innych autorów. EdW
    była takim hubem do dzielenia się pomysłami i wiedzą. Była.

    Nie wiem, co tam dokładnie w redakcji zaszło, czy p. Piotr odszedł sam,
    czy został do tego zmuszony, czy jest aż tak źle, że trzeba do tego
    stopnia ciąć koszty (kosztem jakości), ale jeśli formuła się nie zmieni (a
    raczej nie zmieni, bo widać w tym konkretny plan i celowe działanie, umowy
    z zagranicznymi czasopismami są już podpisane, itd.) i nie wróci część
    starych działów, to będzie znaczyło, że EdW niestety umarła i prędzej czy
    później zniknie, bo nikt już nie będzie jej kupował.

    Szkoda. Serio, szkoda.

    --
    Na egzaminie z logiki profesor slucha studenta i slucha.W koncu, po
    jakiejs chwili kladzie się na podlodze.

  • 35. Data: 2022-03-29 01:59:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Dawno temu, po jakimś artykule w EP napisałem solidny i dość przykry w
    wpis - chyba to było na ichnim forum.
    Napisałem co myślę o poziomie takich artykułów no i sporo przykrych słów
    tam padło.

    Ku mojemu zdziwieniu, autor mi odpisał ( prywatnie ). Jego obraz tego
    jak wygląda praca w redakcji i co muszą robić, żeby mieć materiał był
    tak smętny, że aż mi się go zrobiło żal.
    Szczerze - zdziwiłem się, że to napisał, bo gdybym to opublikował to
    byłoby jeszcze bardziej nieprzyjemnie.

    Niestety - moje idealistyczne wyobrażenia po tym zderzeniu z
    rzeczywistością upadły i od tego czasu moje oczekiwania co do prasy
    specjalistycznej mocno spadły.

    Ot, życie.

  • 36. Data: 2022-03-29 06:01:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 25.03.2022 17:52, Kaczin wrote:
> [...]
    -1.jpg

    > Strasznie boli cię dupa. Masz jakieś związki z sowietami?

    To na pewno ruska onuca. Bo każdy, kto nie przyjął min jednego ukraińca
    i nie zmienił biało-czerwonej flagi na nową żółto-niebieską, kto mówi
    również o zbrodniach USA, kto próbuje choćby rozpocząć dyskusję, a nie
    trzyma się narracji narzucanej przez media, to agent putina.

  • 37. Data: 2022-03-29 08:02:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2022 16:30, Dawid Rutkowski wrote:
    > skąd w DC z dnia na dzień wzięli jakieś 2 tysiące ukraińskich flag do obwieszenia
    nimi wszystkich tramwajów i autobusów?

    W 2014 też były te małe flagi, to może po prostu ich nie wyrzucili wtedy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2022-03-29 08:56:20
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 29.03.2022 o 08:02, Mateusz Bogusz napisał:

    nimi wszystkich tramwajów i autobusów?

    Elektronicy je uszyli w domu, bo gówno mają do roboty i cięgiem
    siedzą na usenetach. A kto nie szyje flag, to agent Putina.

  • 39. Data: 2022-03-29 17:54:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-29 o 01:59, sundayman pisze:

    > Niestety - moje idealistyczne wyobrażenia po tym zderzeniu z
    > rzeczywistością upadły i od tego czasu moje oczekiwania co do prasy
    > specjalistycznej mocno spadły.

    Moje wyobrażenia były idealistyczne do dziś.

    Pierwszy raz odezwałem się do EdW na hasło, że brakuje im tekstów typu
    felieton.
    Opisałem historię która doprowadziła do tego, że zrobiłem sobie
    oscyloskop i wysłałem prosto do Pana Piotra.
    Odpowiedział mi prawie natychmiast, że zakręciła mu się łezka w oku bo
    gdy ja naprawiałem chronokomparatory to on używał takiego sprzętu na co
    dzień.
    To co napisałem ukazało się w najbliższym numerze (5/2014). Nie dziwiło
    mnie to, no bo skoro brakuje im takich tekstów...

    Zajrzawszy dziś po raz pierwszy na forum (z linku z tej dyskusji) widzę,
    że nie wszystko było tak różowo jak mi się wydawało.
    P.G.

  • 40. Data: 2022-03-29 19:41:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 29 marca 2022 o 08:02:39 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    nimi wszystkich tramwajów i autobusów?

    > W 2014 też były te małe flagi, to może po prostu ich nie wyrzucili wtedy.

    Wiedziałem, że na p.m.e odpowiedź się znajdzie.
    Choć liczyłem na większy spisek ;>