  • Data: 2022-05-02 00:48:33
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Bo to jest gradient potencjału pola elektrycznego, tj. już "na wejściu"
    > ten potencjał musi być zdefiniowany jednoznacznie. Tak jest w przypadku
    > pól elektrostatycznych (zachowawczych), ale nie w przypadku ogólnym, gdy
    > pojawia się zmienne pole magnetyczne. Wtedy napięcie między dwoma
    > punktami zaczyna zależeć od wyboru ścieżki między tymi punktami, a
    > ścieżkę możesz wybrać dowolnie -- a więc i napięcie.

    No tak, jeśli schodzimy tak niskopoziomowo, to wydaje się, że masz rację
    (wydaje się, bo nie mam na tyle dużej wiedzy, żeby patrzeć na to w ten
    sposób; choć temat jest ciekawy).

    Generalnie napięcie, o którym myśli się w elektronice (gdzie poruszamy się
    w zamkniętych obwodach, a między każdym punktem jest zdefiniowana ścieżka)
    i potencjał elektrostatyczny między izolowanym punktami wydają się czymś
    różnym, a przecież wcale nie są.

    > Intuicja Cię zawiodła, da się. Zerowa rezystancja drutu nadprzewodzącego
    > nie implikuje, że pole elektryczne też będzie zerowe, a ściślej:
    > wszędzie zerowe.

    Ale chyba nie może mieć żadnego gradientu na powierzchni tego drutu?

    To co się stanie? W co zmieni się tutaj energia zużyta na włożenie magnesu
    do cewki? Bo zakładam, że jakiś opór podczas wkładania będzie -- a może
    właśnie nie będzie żadnego?

    --
    Siedzą dwie muchy przy gównie. Jedna pierdnęła, na to druga :
    - No wiesz, przy jedzeniu!!!