  • Data: 2022-04-01 21:00:44
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 1 kwietnia 2022 o 06:19:15 UTC-5 Arnold Ziffel napisał(a):

    > Też tak myślę. Nie ma w tym nic złego, tylko po prostu przestaje to już
    > być elektronika.

    Nie zgadzam sie z tym pogladem.
    Skoro nadal trzeba wiedziec jak cos dziala, podlaczyc odpowiednio, zmontowac obudowe
    a wczesniej jednak wybrac odpowiedni zestaw komponentow to nadal nie jest to ani
    mechanika ani programowanie ani nic innego lepiej pasujacego niz elektronika.

    > Inaczej można byłoby w EdW zawrzeć np. cykl o
    > programowaniu Androida. Jest to elektronika?

    No nie, bo androida sie kupuje w obudowie i nic nie grzebie.
    A na arduino jednak sie montuje komponenty/moduly. Jak to nie jest eletronika to
    gdzie sie ona zaczyna?
    Przy obliczaniu pradow?
    No to ktos w cyfrowce nie jest elektronik bo pradow nie liczy tylko bramki uklada?
    Logik to wtedy jest?

    > Jest, nie mniej i nie więcej
    > niż programowanie kilku połączonych ze sobą modułów.

    Jak wyzej, zbudowanie samego arduino tedy tez elektronika nie jest. Bo "sie tylko"
    scalaki sklada w kupke.

    IMHO granica gdzie rozpina sie elektronika to i obliczanie pradow/napiec, i analityka
    czestotliwosciowa i teoria sygnalow, i lutowanie i trawienie plytek i dobieranie
    komponentow i uzywanie juz gotowych.

    A fakt ze niektore sie programuje to juz osobna sprawa. Jak sie cos montuje z modulow
    to nadal elektronika. Niezbyt gleboka ale nadal jednak to nie zabawa, nie mechanika,
    nie elektrotechnika...

    Taki moj poglad.

    A dodajac do kompletu ze jak wspomniales, w samej gazecie nie bylo juz wzorow sciezek
    i nikt nie byl oburzony ze kazeta przestala byc elektroniczna to tym bardziej
    klecenie z modulow jest czescia elektroniki.