  • 1. Data: 2019-11-19 18:47:58
    Temat: Ech te durne reklamy. Samochód z rocznika 2020 z cenie z 2019 ;-)
    Od: z <...@...pl>

    "Samochód z rocznika" czyli taki sam model niczym się nie różniący?
    Nie roku modelowego. Czy coś źle rozumiem?

    Przecież on zostanie zarejestrowany w 2019. Jego cena rynkowa będzie
    taka sama jak kupionego pół roku wcześniej.

    Strasznie podwyżkami w 2020? Normalnie trzęsę portkami? ;-)

  • 2. Data: 2019-11-19 18:58:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2019 o 18:47, z pisze:
    > "Samochód z rocznika" czyli taki sam model niczym się nie różniący?
    > Nie roku modelowego. Czy coś źle rozumiem?

    Tak.
    Pewnie odbiór w 2020, ale bez zmiany ceny.
    Od nowego roku auta mają drastycznie podrożeć, więc to może być atut.

  • 3. Data: 2019-11-19 23:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Tak.
    > Pewnie odbiór w 2020, ale bez zmiany ceny.
    > Od nowego roku auta mają drastycznie podrożeć, więc to może być atut.

    Co do zasady - kazdy sprzedawca który mowi: teraz jest najlepszy moment,
    trzeba kupic od razu bo za chwile bedzie drozej, konczy sie promocja i
    inne bzdety, sciemnia!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 4. Data: 2019-11-20 14:01:48
    Od: z <...@...pl>

    A skąd to przekonanie że samochody zdrożeją?
    Zmiana przepisów podatkowych? Duża popularność nowego chłamu
    samochodowego? Polacy aż tak się wzbogacili? Przecież lemingi twierdzą
    że PiS jedną ręką daje a drugą zabiera.
    A biedota której się polepszyło przez 500+ nowych przecież nie kupuje.

    Czego ci "dilerzy" się naćpali? ;-)

  • 5. Data: 2019-11-20 14:46:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-20 o 14:01 +0100, z napisał:
    > A skąd to przekonanie że samochody zdrożeją?

    Eko-normy się zaostrzają, w ramach walki z samochodami spalinowymi.
    Wg. urzędników wszyscy powinniśmy jeździć elektrykami.

    We Francji kupujący samochód ponosi dodatkową opłatę podczas
    rejestracji nowego samochodu, w zależności od tego ile gram CO2 ten
    emituje. Np. zakup samochodu Suzuki Jimny z automatyczną skrzynią dziś
    wiąże się z wpłaceniem do eko-kasy 5000 euro. Od stycznia 2020
    eko-rachunek będzie wynosił już 10980 euro.

    W Polsce o ile wiem nie ma takiego eko-podatku, a przynajmniej nie jest
    on widoczny dla kupującego - to producenci płacą kary od każdego
    sprzedanego samochodu. No i nie ma cudów - producent tracić nie będzie,
    sceduje koszty na klientów.

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32019R0631

    Mateusz

  • 6. Data: 2019-11-20 16:38:03
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    > Eko-normy się zaostrzają, w ramach walki z samochodami spalinowymi.
    > Wg. urzędników wszyscy powinniśmy jeździć elektrykami.
    >
    > We Francji kupujący samochód ponosi dodatkową opłatę podczas

    Jak na razie to nasi rządzący krytykują istniejące przepisy
    i rządy we Francji. Spytał bym skąd przekonanie że zechcą ich
    naśladować ale i tak nie odpowiesz. Tak jak na zadane przez
    rzedpiscę.

    I jeszcze taka prawda o której zapomniałeś. Statystyczny polak
    nie kupuje nowego auta w salonie tylko używkę.
    Ilość nowo zarejestrowanych aut u nas jest mała a jak się doczytasz
    że większość z nich została zarejestrowana na firmę to może zrozumiesz.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2019-11-20 17:41:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-20 o 16:38 +0100, RadoslawF napisał:
    > Jak na razie to nasi rządzący krytykują istniejące przepisy
    > i rządy we Francji. Spytał bym skąd przekonanie że zechcą ich
    > naśladować ale i tak nie odpowiesz. Tak jak na zadane przez
    > rzedpiscę.

    Tu nie chodzi o naśladowanie, tylko o uleganie tej samej
    (Europejskiej) presji. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć.

    > I jeszcze taka prawda o której zapomniałeś. Statystyczny polak
    > nie kupuje nowego auta w salonie tylko używkę.

    To bez większego znaczenia. Jeśli samochody nowe skoczyłyby o
    (strzelam) +10%, to rynek wtórny odpowie tym samym.

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-11-20 18:11:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2019 o 14:01, z pisze:
    > A skąd to przekonanie że samochody zdrożeją?
    > Zmiana przepisów podatkowych?

    Tak.
    Kary za każdy g wydalanego dwutlenku węgla.

  • 9. Data: 2019-11-21 04:16:00
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    > Tu nie chodzi o naśladowanie, tylko o uleganie tej samej
    > (Europejskiej) presji. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć.

    Jak robienie prądu z węgla. :-)

    > To bez większego znaczenia. Jeśli samochody nowe skoczyłyby o
    > (strzelam) +10%, to rynek wtórny odpowie tym samym.

    Fakt, ceny wzrosną ale nie o ten sam procent.
    No i 10% ze stu tysięcy to jednak mniej niż 10%
    z używki za dziesięć czy dwadzieścia tysięcy.