  • Data: 2016-08-23 16:11:28
    Temat: Re: Ech Japońce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek Grądys" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 23.08.2016 o 11:49, s...@g...com pisze:

    >Może i tak, ale nie zapominaj, że sam J.S. Bach był gorącym
    >zwolennikiem
    >stroju równomiernie temperowanego.

    Ja sie na tym nie znam, ale podobno co do tego sa watpliwosci.

    Das Wohltemperierte Klavier znaczy "dobrze/wlasciwie temperowany", a
    sam fakt nazwania utworow tonacjami sugeruje, ze one sie czyms
    roznily.
    Na rownomiernie temperowanym nie byloby takiej potrzeby - i byloby
    dosc dziwne, bo chyba zwolennik wolalby podkreslic, ze to mozna zagrac
    na dowolnej tonacji.

    J.