  • 1. Data: 2017-05-27 15:58:41
    Temat: Eagle - uzupełnianie bibliotek
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Mamy sobie układ TCST1103 Vishay. Pobrałem bibliotekę z Element14 lecz
    tego układu w niej brak. Chciałbym dodać tyn element ale... jak? Jeśli
    wprowadzę go do biblioteki samodzielnie, a powstanie jej nowsza wersja,
    to wtedy albo stracę całą swoją pracę, albo decyduję się na
    nieaktualizowanie bibliotek. Oba warianty są złe.

    Czy w związku z tym powinno sie budować własną bibliotekę
    groch_z_kapustą.lbr i umieszczać w niej brakujące elementy? Macie
    wypracowany porządek pracy?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-05-27 16:53:40
    Temat: Re: Eagle - uzupełnianie bibliotek
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-27 o 15:58, Marek S pisze:
> [...]
    >
    > Czy w związku z tym powinno sie budować własną bibliotekę
    > groch_z_kapustą.lbr i umieszczać w niej brakujące elementy? Macie

    Ja od zawsze (20 lat) używam (z Protelem) tylko swojej biblioteki, a
    teraz jak planuję się przenieść do KiCada to zacząłem od wybrania z
    dostarczonych bibliotek interesujących mnie elementów i już jestem na
    etapie, że na liście bibliotek zamiast kilkudziesięciu dostarczonych mam
    tylko kilka swoich bibliotek.
    Zainteresowały mnie wyraźnie różne footprinty 0603 dla R i C do tego
    stopnia, że zapytałem producenta kontraktowego co o tym myśli i dostałem
    od technologa odpowiedź, żeby takich jak są w KiCadzie dla R jednak
    lepiej nie używać.

    To tylko odpowiedź na pytanie. Nie zmuszam do takiego podejścia jak moje.
    P.G.

  • 3. Data: 2017-05-27 17:55:02
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek S <p...@s...com> napisał(a):
> [...]
    > Czy w związku z tym powinno sie budować własną bibliotekę
    > groch_z_kapustą.lbr i umieszczać w niej brakujące elementy? Macie

    Buduję swoją, nie modyfikuję gotowych bibliotek.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2017-05-27 17:56:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-05-27 o 16:53, Piotr Gałka pisze:

    > To tylko odpowiedź na pytanie. Nie zmuszam do takiego podejścia jak moje.

    Dziękuję Piotrze,

    A pozostali koledzy jak sobie radzicie? Podobnie jak Piotr?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2017-05-27 19:29:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-05-27 o 17:55, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Buduję swoją, nie modyfikuję gotowych bibliotek.

    Ok, zatem mamy 2 głosy za własnymi, zero przeciw :-)

    Więc i jak tak postąpię. Powiedz mi jakich zasad trzymasz się budując
    bibliotekę? Wszystko w jednym .lib czy w wielu? Jeśli wielu, to jaki
    klucz przyjąłeś przy decydowaniu, do której biblioteki przypisać element
    by łatwo było go kiedyś w przyszłości odszukać?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-05-28 00:06:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek S <p...@s...com> napisał(a):
> [...]
    > przyjąłeś przy decydowaniu, do której biblioteki przypisać element by
    > łatwo było go kiedyś w przyszłości odszukać?

    Nie używam Eagle zbyt intensywnie i jedna biblioteka mi wystarcza. Jakby się
    nazbierało elementów, to rozbiłbym na biblioteki grupując elementy
    realizujące podobne funkcje, np. mikrokontrolery, złącza, tranzystory.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2017-05-28 15:42:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 May 2017 15:58:41 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:
> [...]
    wersja,
    > to wtedy albo stracę całą swoją pracę, albo decyduję się na
    > nieaktualizowanie bibliotek. Oba warianty są złe

    Własna biblioteka.

    > Czy w związku z tym powinno sie budować własną bibliotekę
    > groch_z_kapustą.lbr i umieszczać w niej brakujące elementy? Macie
    > wypracowany porządek pracy?

    J.w.

    --
    Marek