    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: EV -- stan umysłu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 7 Jun 2019 23:12:47 +0200

    Fri, 7 Jun 2019 12:06:27 -0700 (PDT), s...@g...com

    > To mozna ocenic po spalaniu. Dla wersji ktora nie ma wlaczonej hybrydy.
    > Znaczy sie ma ja zamontowana ale nie korzysta. Porownujac do mniejszego
    > auta w spalaniu powinna wyjsc roznica w oporach. Sprawnosc silnikow
    > bedzie podobna.

    Wiadomo że ma większy opór, bo to kloc. Ale dla jazdy miejskiej opór nie
    jest znaczący, podobnie jak nie ma takiego znaczenia dodatkowa waga. Nie
    wiem czemu nie chcesz tego przjąć do wiadomości.

    > A jednak zatrzymujac i rozpedzajac dodatkowa tone to sie nieco paliwa
    > spali...

    Jesteś w mylnym błędzie. Hybryda lepiej wykorzystuje sprawność silników
    spalinowych, w tym cały myk hybryd -- rzadko pracują na jałowo. W
    przeciwnym razie po co producenci mieliby sobie przyprawiać garba w postaci
    hybryd gdyby nie było żadnej różnicy? Tymczasem jest wyraźna różnica w
    spalaniu (a także czystości tego spalania). Jak już wspominałem Outlanderem
    w trybie hybrydy palę mniej PALIWA niż Spacestarem, który żeby uzyskać
    podobną dynamikę do Outlandera żre więcej paliwa pomimo znacznie mniejszej
    masy, mniejszych oporów i mniejszego silnika. Ale do ciebie można gadać a
    ty i tak swoje.

    > W miescie wlasnie ma. Na autostradzie tylko
    > z grubsza przekroj sie liczy jesli predkosc jest pdoobna.

    Opory dają się we znaki tym bardziej im większa prędkość. Dlatego PHEV pali
    2x mniej w mieście niż odpowiednik ICE, zaś im bliżej prędkości
    autostradowych (maksymalnych) tym bardziej ta różnica się zaciera. Nie bez
    powodu PHEV pojedzie zaledwie 175/h -- po prostu takie ma maksymalne
    bezpośrednie przełożenie.

    Poza tym oczywiście standardowo zapominasz o rekuperacji która sprawność
    systemu, nieznacznie, ale jednak poprawia. Zresztą to dla mnie kolejna
    zaleta EVa bez której już w zasadzie się nie mogę obejść podczas jazdy
    samochodem. Podobnie jest z momentem obrotowym i natychmiastową reakcją na
    pedał. Jak wsiadłem, po paru miesiącach jazdy PHEVem, do klekota, to sobie
    dopiero przypomniałem co to turbodziura i jakie to irytujące zjawisko jest.

    > Odwrotnie. Korzystasz z PHEV ale jezdzisz krotkie dystanse i nie wozisz
    > multum rzeczy.

    Znowu wiesz o mnie więcej niż ja sam. Wykorzystaj swoją kryształową kule,
    wygraj w totka -- może przestaniesz tutaj smędzić. :P

    > Nie potrzeba do tego SUV-a. Starczy mniejsze auto. Chyba
    > ze codziennie wozisz mase rzeczy na krotkie dystanse
    > i rzeczywiscie potrzeba tej dodatkowej przestrzeni...

    Czego mi potrzeba to już opisałem nie raz. Ale ty oczywiście wiesz lepiej.

    --
    Pozdor
    Myjk