    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: ESP8266 i RTC
    Date: Fri, 19 Jun 2015 00:11:26 +0200

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Możesz synchronizować co kilka minut. Zwykle synchronizację z NTP
    > wykonuje się rzadziej, ale co Ci szkodzi?

    Nie wiem nawet co za jeden, ten ESP8266 (no, wiem już, że chińszczyzna
    za pięc dolców) ani nie wiem jak tam NTP zaimplementowano. Ale zaletą
    tego wynalazku (NTP) jest to, że nie trzeba synchronizować prawie wcale.
    Bo jak już czas z sieci zostanie dany mu raz i drugi, to komputer
    sobie z tego wylicza poprawkę (dryft) i spowalnia lub przyśpiesza bieg
    wewnętrznego zegara. Tak więc porządny komputer o rozstrojonej
    częstotliwości zegara taktującego, gdy ma odpalone NTP, to nawet po
    odpięciu od sieci powinien chodzić dobrze. Byle tylko kwarc był sam
    w sobie stabilny.

    Jarek

    --
    Raz tylko dany ci czas