  • Data: 2015-06-18 23:52:55
    Temat: Re: ESP8266 i RTC
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Ktoś z was ma jakiś pomysł na zaimplementowanie w miarę dokładnego
    > zegara czasu rzeczywistego na ESP8266? Przez "w miarę dokładny" mam na
    > myśli taki, którzy nie "odpływałby" więcej jak kilka sekund na dobę,
    > pozwalając by synchronizacja z NTP co kilka godzina załatwiała sprawę.

    Możesz synchronizować co kilka minut. Zwykle synchronizację z NTP wykonuje
    się rzadziej, ale co Ci szkodzi?

    PS. Nie obraź się, ale myślę, że niedawna wypowiedź jednego z grupowiczów na
    temat Twojego podejścia, jako rozwiązywania problemów nieistniejących gdzie
    indziej, była całkiem trafna. ESP8266 to chińszczyzna za 5 dolarów. Całkiem
    fajna chińszczyzna, ale próbujesz traktować ją jako pełnoprawny komputer.
    Może lepiej rozejrzeć się za modułem, dla którego dokładny timer jest
    oczywistością? Albo doczepić zewnętrznego RTC?
    To takie luźne przemyślenia. Nie traktuj tego jako krytyki Twoich postów,
    które uważam za wartościowe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/