eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 21. Data: 2014-09-16 17:53:41
    Temat: Re: EGR
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lv939t$ha6$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
    >> Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
    >>
    >>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
    >>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
    >>
    >> Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
    >> Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
    >
    > 2010 i nic nie jest wycięte :)

    Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano obowiązkowo
    Euro 5.



  • 22. Data: 2014-09-16 18:01:04
    Temat: Re: EGR
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:

    > Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
    > dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
    > nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
    > ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
    > 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
    > zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
    > Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.

    No to cieszę się twoim szczęściem, ale pozostane przy swoim zdaniu.
    Diesle są dobre w trasę, do miasta wolę prostą benzynę z LPG.

    Shrek.


  • 23. Data: 2014-09-17 08:21:53
    Temat: Re: EGR
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-16 18:01, Shrek pisze:
    > On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:
    >
    >> Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
    >> dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
    >> nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
    >> ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
    >> 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
    >> zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
    >> Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.
    >
    > No to cieszę się twoim szczęściem, ale pozostane przy swoim zdaniu.
    > Diesle są dobre w trasę, do miasta wolę prostą benzynę z LPG.
    >
    > Shrek.

    Daj spokój z tym szczęściem, to tylko auto..;-)

    "Prosta benzyna"... mam takowy. o kilka lat młodszy od dieselka. Obroty
    falują, zdjęcie nogi z gazu z dużym opóźnieniem powodują spadek obrotów,
    wizyta u trzech autoelektryków i bezradnie rozkładane ręce. Pozostała
    wizyta w serwisie Chevroleta, no fakt, dali radę zlikwidować falowanie
    obrotów, ale nic nie mogą poradzić na tą opóźnioną reakcję na zdjęcie
    nogi z pedału gazu. Auto mam niecałe pół roku a wizyty u mechaników
    kosztowały mnie ponad 1000zł, a co gorsza auto nadal niesprawne.
    Dieselka mam rok i jedyne koszty to paliwo.


  • 24. Data: 2014-09-17 08:31:59
    Temat: Re: EGR
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:lv939t$ha6$...@n...news.atman.pl...
    >> W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
    >>> Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
    >>>
    >>>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
    >>>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
    >>>
    >>> Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
    >>> Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
    >>
    >> 2010 i nic nie jest wycięte :)
    >
    > Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano
    > obowiązkowo Euro 5.

    Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały.

    A 2010 to nie Ceed tylko Mondeo MK4 1.8 który nie ma FAP-a, wersja 2.0
    już ma.

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 25. Data: 2014-09-17 11:12:58
    Temat: Re: EGR
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:

    >
    > "Prosta benzyna"... mam takowy [...] zdjęcie nogi z gazu z dużym opóźnieniem
    powodują spadek obrotów

    Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraźniej gaz ma "na potencjometr" a nie
    mechaniczny.
    Wyjątkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóźnieniem reakcji na gaz,
    zarówno na wdepnięcie,
    jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że coś się zepsuło. A po prostu
    tak ma być, i już.


  • 26. Data: 2014-09-17 11:22:15
    Temat: Re: EGR
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-09-16 12:24, P.B. pisze:
    > Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to
    > przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa
    > będzie mniejsza.

    Oraz przy okazji zmniejszy się stopień snapełnienia czyli końcowe ciśnienie
    sprężania.
    Spalanie będzie zachodziło w innych warunkach fizycznych, niedokładnie takich, jak
    zaplanowano.

    > Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
    > będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.

    Jedyne co można powiedzieć z prawdopodobieństwem bliskim 100% to to, że moc
    maksymalna wzrośnie.
    Średnia sprawność energetyczna - niekoniecznie, średnie spalanie też niekoniecznie.


  • 27. Data: 2014-09-17 11:30:49
    Temat: Re: EGR
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-17 11:12, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:
    >
    >>
    >> "Prosta benzyna"... mam takowy [...] zdjęcie nogi z gazu z dużym
    >> opóźnieniem powodują spadek obrotów
    >
    > Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraźniej gaz ma "na
    > potencjometr" a nie mechaniczny.
    > Wyjątkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóźnieniem
    > reakcji na gaz, zarówno na wdepnięcie,
    > jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że coś się
    > zepsuło. A po prostu tak ma być, i już.
    >

    Teraz wydaje się że nie ma prostych samochodów. Ale mimo wszystko gdy w
    benzyniaku podniosę maskę to wiem co jest co, a w dieslu widzę tylko
    "ciemność".. Nawet nie mam pojęcia gdzie znajdują się filtry paliwa, a
    co tu dopiero powiedzieć o świecach żarowych itp rzeczach
    charakterystycznych do tego typu silników..

    Nie, w moim chodzi tylko o wolne opadanie obrotów, nie ma żadnych
    zastrzeżeń do do reakcji na gaz przy przyspieszaniu. I teraz jeszcze
    sobie przypomniałem że także nie usunęli mi w serwisie usterki
    polegającej na poszarpywaniu autem przy ujmowaniu gazu. Szczególnie
    odczuwalne jest to przy wolnej jeździe na polnych drogach, czyli o złej
    nawierzchni, gdy co chwilę trzeba zdejmować nogę z gazu.


  • 28. Data: 2014-09-17 12:11:37
    Temat: Re: EGR
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Panowie ja zaślepiam.
    Ten dieselek nie ma fap ani dwumasy jest najsłabszym dci 65 KM.
    Teraz ma 10 lat jest u mnie od nowości 5 lat temu wywaliłem 400 pln na
    drugi egr, teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka któremu idzie
    11 rok

    Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy filtr powietrza
    czyściutko aby turbo fajnie latało, a potem dowalamy sadzy, smoły i
    innych zanieczyszczeń.

    Przemeq

    http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1381
    312510__egr-schemat_aditech.jpg


  • 29. Data: 2014-09-17 16:56:05
    Temat: Re: EGR
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lvb9sv$nob$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:lv939t$ha6$...@n...news.atman.pl...
    >>> W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
    >>>> Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
    >>>>
    >>>>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
    >>>>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
    >>>>
    >>>> Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
    >>>> Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
    >>>
    >>> 2010 i nic nie jest wycięte :)
    >>
    >> Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano
    >> obowiązkowo Euro 5.
    >
    > Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały.

    Wcześniej tj. kiedy?
    Bo moja wersja sprzed liftu nie miała.




  • 30. Data: 2014-09-17 22:48:05
    Temat: Re: EGR
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>

    >
    >> Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób,
    >
    > Wystarczy EGR wyczyścić przy wymianie rozrządu.

    To może być trudne

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: