  • 11. Data: 2009-08-11 11:02:08
    Temat: Re: EFI
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-11 00:42:53 +0200, Tomek <n...@n...no> said:

    > Jestem ciekaw, co myślicie o EFI? Kiedy wreszcie zawita na pecetach?

    Poniekąd już zawitała - wszystkie Intelo-Maki to mają (tak a propos
    niedawnego flejma ;-)

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-08-11 11:14:20
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 11-08-2009 o 00:42 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

    > Jestem ciekaw, co myślicie o EFI? Kiedy wreszcie zawita na pecetach?
    > Windows już to obsługuje, więc nie widzę przeszkód w zdobywaniu
    > popularności na naszych poczciwych personal computers.
    >
    > Czy w ogóle istnieje pecetowa płyta główna z EFI?

    Jakiś rok temu, na serwisach internetowych pojawiła się wiadomość
    o tym, że MSI wprowadza płytę z EFI. Później ukazały się jeszcze trzy
    płyty z możliwością aktualizacji Biosu do EFI i są nadal- bynajmniej
    nie serwerowe. U MSI nazywa się to Click Bios.
    Nie znalazłem również związku z obsługą tylko 64bitowych systemów.
    http://www.msi.com/index.php?func=newsdesc&news_no=6
    37
    http://www.msi.com/index.php?func=newsdesc&news_no=5
    80
    http://www.in4.pl/komentarze.htm?kbt=N&news_id=16482
    A tu trochę o EFI:
    http://www.pcworld.pl/artykuly/55956_1_1/BIOS.do.lam
    usa.html

    Od tamtej pory zrobiło się cicho. Być może EFI sprawia dużo problemów
    użytkownikom poprzez niedopracowanie, nie do końca kompatybilność
    z Vistą. Do tego dochodzi jeszcze ten znienawidzony DRM, który zawierać
    miałoby UEFI(już przez to nie widzę dla niego przyszłości).
    A szkoda. Bios ma już ze dwadzieścia lat i przydałoby się coś nowego,
    przyjaznego użytkownikom, bo ten stary przyjazny nie jest.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 13. Data: 2009-08-15 20:56:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Aug 2009, Tomek wrote:

    > Jestem ciekaw, co myślicie o EFI?

    Że zdecydowanie mogli zrobić je zrobić ciut lepiej, przynajmniej
    te implementacje które znam.
    To, że nowszy o ładne dwadzieścia parę lat od np. oprogramowania
    konsolowego VAXa, o SRM Alphy nie wspominając, moduł konsolowy EFI
    nie przewiduje rzeczy oczywistej, czyli oddzielnego pamiętania
    wartości domyślnych i aktualnie używanych, co sprowadza
    się np. do niemożności zrebootowania z aktualnie używanego dysku
    (na tenże dysk) bez demolowania konfiguracji bootowania, jak dla
    mnie wskazuje że ktos tu zaczął wyważać otwarte drzwi i trzeba
    poczekać, aż dojdzie do tych truizmów :] (może należało do muzeum
    zajrzeć przed sporządzeniem specyfikacji... ;))

    > Kiedy wreszcie zawita na pecetach?

    Z powodów jak wyżej odnoszę wrażenie, że twórcy właśnie o pecetach
    myśleli :|

    pzdr, Gotfryd