  • 1. Data: 2009-08-10 22:42:53
    Temat: EFI
    Od: Tomek <n...@n...no>

    Jestem ciekaw, co myślicie o EFI? Kiedy wreszcie zawita na pecetach?
    Windows już to obsługuje, więc nie widzę przeszkód w zdobywaniu
    popularności na naszych poczciwych personal computers.

    Czy w ogóle istnieje pecetowa płyta główna z EFI?

  • 2. Data: 2009-08-10 23:01:34
    Temat: Re: EFI
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomek" napisał:

    > Jestem ciekaw, co myślicie o EFI?

    Że to jeszcze jeden cholerny akronim, którym z lubością będą się onanizować
    informatyczni pryszczersi, aby pokazać jacy oni są trendi-dżezi-cool.
    Słoniocyyyy!!!

    JoteR

  • 3. Data: 2009-08-10 23:06:01
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Tomek <n...@n...no> wrote:

    > Jestem ciekaw, co myślicie o EFI? Kiedy wreszcie zawita na pecetach?

    Wraz ze spopularyzowaniem się platform 64-bitowych - będzie można się raz na
    zawsze pozbyć BIOS i tym podobnych. Ale nastąpi to za dobrych kilka lat.

    > Windows już to obsługuje,

    Taaak? A który i na czym i gdzie to kupić?

    > więc nie widzę przeszkód w zdobywaniu popularności na naszych poczciwych
    > personal computers.

    Zdobywa popularność tam gdzie daje istotne zalety - np. jest podstawą dla
    secure boot. Ale to raczej nie pecety tylko intelowe serwery.

    > Czy w ogóle istnieje pecetowa płyta główna z EFI?

    W ogóle istnieje.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2009-08-10 23:25:04
    Od: Tomek <n...@n...no>

    On 2009-08-11 01:06, Konrad Kosmowski wrote:

    > Wraz ze spopularyzowaniem się platform 64-bitowych - będzie można się raz na
    > zawsze pozbyć BIOS i tym podobnych. Ale nastąpi to za dobrych kilka lat.

    > Taaak? A który i na czym i gdzie to kupić?
    http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc749132%
    28WS.10%29.aspx
    "SP1 adds support for 64-bit Extensible Firmware Interface (EFI) network
    boot. It also adds support for new Unified Extensible Firmware Interface
    (UEFI) industry-standard computer firmware for 64-bit systems with
    functional parity with legacy basic input/output system (BIOS) firmware.
    This allows Windows Vista SP1 to install to GUID Partition Table
    (GPT)-format disks and to start and resume from hibernation using UEFI
    firmware."

    > Zdobywa popularność tam gdzie daje istotne zalety - np. jest podstawą dla
    > secure boot. Ale to raczej nie pecety tylko intelowe serwery.

    > W ogóle istnieje.

    Znasz jakiś model dostępny w Polsce?

  • 5. Data: 2009-08-10 23:25:47
    Od: Tomek <n...@n...no>

    On 2009-08-11 01:01, JoteR wrote:

    > Że to jeszcze jeden cholerny akronim, którym z lubością będą się
    > onanizować informatyczni pryszczersi, aby pokazać jacy oni są
    > trendi-dżezi-cool.
    Dobrze, że napisałeś o pierścienach ferrytowych, zanim przeczytałeś ten
    post. :)

    > Słoniocyyyy!!!
    A tego nie rozumiem!

  • 6. Data: 2009-08-10 23:27:28
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-11 01:06, Konrad Kosmowski wrote:

    > Wraz ze spopularyzowaniem się platform 64-bitowych - będzie można się raz na
    > zawsze pozbyć BIOS i tym podobnych. Ale nastąpi to za dobrych kilka lat.

    > Taaak? A który i na czym i gdzie to kupić?

    Windows Vista SP1

  • 7. Data: 2009-08-10 23:28:14
    Od: Tomek <n...@n...no>

  • 8. Data: 2009-08-11 07:56:06