    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: EFHW antena
    Date: Wed, 10 May 2023 15:31:39 +0200

    On Wed, 10 May 2023 05:39:10 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

    > https://img.besty.pl/images/394/32/3943274.jpg

    Tak, polish is hard ... aczkolwiek jak potlumaczyc to wszystko na
    angielski to tez długa lista wyjdzie, ale nie az tak.

    Wydaje mi się, że kiedys widziałem "typy koniugacji" polskich,
    i bylo tego 27 odmian. Ale teraz google podaje 4.
    I nie wiem - czy to to inna odmiane chodziło, czy w miedzyczasie ktos
    uproscił, bo 27 to za dużo ... ale odmiany nieregularne zostały
    A moze to razem z czasami?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Koniugacja_w_j%C4%99zy
    ku_polskim

    Bo np niosę-piszę, ale niosłem-pisałem.

    Obcokrajowcom współczuję.

    > Pewnie za dużo głów myślało nad jęz. PL.

    Kiedy raczej wlasnie nikt nie myslał.
    Język sam żyje, rozwija sie i zmienia, można próbować z tym walczyć
    odgórnie, a można tylko zatwierdzać.

    A najsmieszniejsze, ze dzieci sie tego uczą praktycznie bez nauki.

    Ktoś kiedys jednak pomyslał nad zasadami pisowni ... i mu wyszly
    takie ż, ó, ch, psz/prz - kiedys ponoć uzasadnione, dzis nie wiadomo
    po co.

    J.