  • Data: 2011-08-07 20:33:49
    Temat: Re: ECU - procedura CHECK
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-07 19:41, Olo wrote:

    > Trochę mylisz pojęcia. Ok - przerywa rozruch, czyli w ogóle nie kręci
    > rozrusznikiem, a nie to, że blokuje iskrę w instalacji WN

    Nie. Wciskasz przycisk. Rozrusznik rusza. Komputer kręci rozrusznikiem
    aż ciśnienie na listwie osiągnie wlasciwe paramtery i dopiero uruchamia
    wtryski. Kręci dalej aż wykryje zapłon.

    Gdy popsuje się:

    a) pompa paliwa

    b) pompa wysokiego cisnienia

    c) czujnik ciśnienia listwy

    d) czujnik polożenia wału

    e) i pewnie kilka innych rzeczy

    ... to komputer przerwie próbę odpalenia silnika po ok 5 sekundach a na
    wtryskiwaczach nie będzie śladu sterowania (sprawdziłem osobiście).
    Kompletnie nic, bedą martwe. Bo nie ma sensu pracować na sucho "jak nie
    ma paliwa". Analogicznie, po co strzelać iskrą jak nie ma paliwa?

    To co piszę jest oczywiście w dieslu, ale *nic* nie stoi na przeszkodzie
    aby dokładnie te same procedury stosować dla benzynowców. Dlatego
    wyśmiewanie pomysłu o braku iskry przy uszkodzonej pompie paliwa należy
    robić ostrożnie. To nie jest niemożliwe w nowoczesnych ECU. Prawde
    mówiąc gdybym sam pisał firmware do komputera zadbalbym o to aby nie
    uruchamiać wtrysków i iskry jesli nie ma paliwa.