eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEBDRe: EBD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: EBD
    Date: Sat, 11 Dec 2010 12:38:34 +0100
    Organization: -
    Lines: 34
    Message-ID: <3...@4...com>
    References: <idt0l1$3cv$1@news.onet.pl> <idtrpe$3m0$1@news.onet.pl>
    <idtsq6$jqh$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@4...com> <idvhn2$jmc$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292067503 6402 82.143.187.50 (11 Dec 2010 11:38:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Dec 2010 11:38:23 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333956
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 11 Dec 2010 10:53:37 +0100, Agent wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> Sugeruja ze cos odbywa sie kosztem czegos innego. Tak jak Agent sie
    >> pyta "popuszcza cisnienie na jednym kole, nie dodajac tej sily do
    >> innych kol". IMO czegos takiego nie ma - moze sterowac silami
    >> niezaleznie.
    >Ale mówisz teraz o autach z EBD czy bez bo juz sie pogubiłem. Powyższe
    >napisałem o autach bez EBD. Wg Ciebie jest inaczej?
    >
    >> Hm, no moze i prawda lezy po srodku - popuszcza cisnienie w jednym
    >> kole, ale dohamowuje inne, bo one maja zapas tarcia.
    >No to przeczytaj jeszcze raz bo wydaje mi sie że dokładnie to samo napisałem
    >czemu najpierw wszystkiemu zaprzeczyłeś.

    Bo w polowie przemyslalem jeszcze raz i stwierdzilem ze moge sie mylic
    co do interpretacji twoich slow.

    Jesli masz na mysli ze konstrukcja mechanizmow wykonawczych [bez
    komputera] EBD jest jakas lepsza, bo zmniejszajac cisnienie w jednych
    obwodach automatycznie zwieksza je w innych - to obstawiam ze nie.

    Ale czy komputer sterujacy tego nie robi - tu juz nie bylbym taki
    pewny. Choc dalej po zastanowieniu wychodzi mi umiarkowany sens tego.
    Byc moze to sie sprowadza do tego ze to zwykly ABS i normalne a nie
    oslabione hamulce z tylu, a marketing wymyslil na to nowy trzyliterowy
    skrot :-)

    Oczywiscie nawet w takim ukladzie jak kierowca mocno wdepnie, to mu
    ABS zapewni optymalna sile hamowania na kazdym kole. Ktora faktycznie
    moze sie zmieniac w czasie i na poczatku na tylnych kolach bedzie
    duza, a w miare odciazania coraz mniejsza.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: