  • 1. Data: 2010-10-26 09:40:45
    Temat: Dzwonię ja do Play...
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Właśnie próbowałem się połączyć z Simplusa z numerem w Play.
    Nikt nie odbierał, więc usłyszałem komunikat, że abonent blablabla i
    proszę zadzwonić później.
    Od razu przyszło powiadomienie z Plusa, że czas *rozmowy* wyniósł 3
    sekundy, koszt 4 grosze.

    Podobny przypadek zauważyłem jakiś czas temu w przypadku gdy abonent
    Play ma wyłączony telefon i słychać zachętę do wysłania notki sms.
    Przed chwilą zrobiłem do ponownie i jest: czas *rozmowy* 10 sekund,
    koszt 12 groszy.

    Jak dla mnie to nie fair. Żądać kasy za odsłuchanie komunikatu
    "systemowego"?
    I nie jest to ficzer Plusa - wykonałem testowe, nieodebrane połączenie
    do Orange i kasa nie została pobrana za odsłuchanie sygnału
    nieosiągalności (lub bardzo podobnego).

    Ciekaw jestem co na ten temat mówią normy. O normy obyczajowe nie
    pytam, bo tu wszystko jest jakby jasne, więc wystarczą te techniczne.

    Aaaa... Już teraz wiem czemu niedawno ktoś tutaj szukał regulaminu
    notki sms :/

    Maciek.

  • 2. Data: 2010-10-26 09:46:58
    Temat: Re: Dzwonię ja do Play...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Aaaa... Już teraz wiem czemu niedawno ktoś tutaj szukał regulaminu notki
    > sms :/

    Czyli tak się wyżalić chciałeś po prostu? Współczujemy razem z Tobą ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-10-26 09:49:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > proszę zadzwonić później.
    > Od razu przyszło powiadomienie z Plusa, że czas *rozmowy* wyniósł 3

    Hmmmm - przed chwila sprawdzalem z Ery na jednego z moich Playow i jest
    normalnie, komunikat bez nawiazywania polaczenia.
    Moze wiec byla to jednak jakas notka SMS albo cos w tym stylu...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-10-26 09:56:49
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Czyli tak się wyżalić chciałeś po prostu? Współczujemy razem z
    > Tobą ;)

    Nie "wyżalić", bo nie odczuwam żalu z powodu kilkunastu groszy. Ale
    też... Rodzinę wyposażyłem w karty Play Fresh. Sam korzystam głównie z
    Orange. I tak sobie kombinuję, że z kilkunastu groszy może szybko
    zrobić się złotych kilkanaście.
    No i przypomniała mi się szkoła i nauczyciel od telekomutacji, który
    uważał, że za podniesienie mikrotelefonu z widełek powinno się
    pobierać opłatę.

    *500 informuje, że na ich stronie nie ma regulaminu notki sms. Mogę go
    otrzymać w każdym punkcie sprzedaży. Zobaczymy...

    Maciek.

  • 5. Data: 2010-10-26 10:17:27
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał
    > Hmmmm - przed chwila sprawdzalem z Ery na jednego z moich Playow i
    > jest normalnie, komunikat bez nawiazywania polaczenia.
    > Moze wiec byla to jednak jakas notka SMS albo cos w tym stylu...

    Sprawa się komplikuje:

    Test z Orange POP - "przepraszamy, wybrany telefon nie odpowiada" - na
    koncie była i jest taka sam kwota.
    Notka SMS - po słowach "możesz wybrać notkę..." rozłączyłem się i czas
    rozmowy 6 sekund, koszt 8 groszy.

    Zamieniłem aparaty.
    Z Simplusa: gdy nie odpowiada jest OK. Notka SMS: Czas rozmowy 5
    sekund, koszt 6 groszy.
    Z Orange POP: gdy nie odpowiada jest OK. Notka SMS: jak wyżej.

    Hmm... W pierwszym przypadku (poprzedni mój post) pewnie coś nie halo
    z sygnalizacją albo z telefonem. Ale co do Notki SMS, to ewidentnie
    jest to płatne połączenie ze zwykłą pocztą głosową.

    Zajrzę później :)
    Maciek.

  • 6. Data: 2010-10-26 11:33:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-10-26 11:56, Maciej Muran pisze:

    > No i przypomniała mi się szkoła i nauczyciel od telekomutacji, który
    > uważał, że za podniesienie mikrotelefonu z widełek powinno się pobierać
    > opłatę.

    Z inżynierskiego punktu widzenia mówił bardzo słusznie :-)

  • 7. Data: 2010-10-26 11:35:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 13:33:12 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Z inżynierskiego punktu widzenia mówił bardzo słusznie :-)

    zakładając, że nauczyciel mówił to już w czasach CB, w przypadku MB to
    powinno być na odwrót :-)

    A abstrahując od żartów - w komórkach były już przypadki liczenia za pełny
    airtime, który w zasadzie liczył się od wciśnięcia zielonej słuchawki (bo
    numer leciał równo z jej wciśnięciem)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-10-26 12:58:56
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 26 Paź, 12:17, "Maciej Muran" pisze...
    > co do Notki SMS, to ewidentnie
    > jest to płatne połączenie ze zwykłą pocztą głosową.

    Tak jest

    Ircys

  • 9. Data: 2010-10-26 14:26:14
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-10-26 13:35, Waldek Godel pisze:
    > A abstrahując od żartów - w komórkach były już przypadki liczenia za pełny
    > airtime, który w zasadzie liczył się od wciśnięcia zielonej słuchawki (bo
    > numer leciał równo z jej wciśnięciem)

    W USA tak przeciez jest do dzis. Ponadto sa oplaty np. za odbieranie smsow.

  • 10. Data: 2010-10-26 14:40:29
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 26 Paź, 16:26, neoniusz <n...@j...org> pisze...

    > W USA tak przeciez jest do dzis. Ponadto sa oplaty np. za odbieranie smsow.

    u nas też, np. http://tinyurl.com/35r6uge ;)

    Ircys