  • 1. Data: 2015-12-07 19:44:51
    Temat: Dziwny przypadek opisali przed chwilą w internetach
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Takie coś:

    http://tinyurl.com/qx5o5nz

    W skrócie: ktoś walnął w słup z linią (prawdopodobnie) NN a w sąsiedniej
    oborze poraziło krowy.

    Ale dlaczego? Mam hipotezę 1: że w sąsiedniej oborze "0" nie było na
    potencjale ziemi tylko przypadkowo bardzo blisko, uderzenie zerwało
    jedną faze i zero sobie odleciało na kilkaset V od ziemi. Ewentualnie 2:
    zwarło "0" z jedną z faz i pojawiło się przez chwilę napięcie na "0"
    jakieś wypadkowe do czasu odparowania uzwojenia na trafo (bezpieczniki
    to tylko kłopot, jak to na wsi).

    Ma ktoś jakiś pomysł jak to wyjasnić?

  • 2. Data: 2015-12-07 20:34:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > "0" z jedną z faz i pojawiło się przez chwilę napięcie na "0" jakieś
    > wypadkowe do czasu odparowania uzwojenia na trafo (bezpieczniki to tylko

    Krowy nie miały CE.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-12-07 21:17:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    Takie coś:
> [...]

    >"0" jakieś wypadkowe do czasu odparowania uzwojenia na trafo
    >(bezpieczniki to tylko kłopot, jak to na wsi).

    wersja 3: zerwal sie kabel zera miedzy slupami, i polaczyl z jednym z
    fazowych.
    Co w oborze to juz nie wiem - nie mieli uziemienia i opierali sie na
    zerze z sieci ?

    Co prawda na zdjeciach z jednej strony widac 4 druty, a z drugiej
    jakby tez ...

    J.

  • 4. Data: 2015-12-08 10:06:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > wersja 3: zerwal sie kabel zera miedzy slupami, i polaczyl z jednym z
    > fazowych.
    > Co w oborze to juz nie wiem - nie mieli uziemienia i opierali sie na zerze
    > z sieci ?

    Moim zdaniem w jakiś sposób przepłynął prąd przez grunt.
    Kiedyś czytałem o systemach dostarczania energii 1 drutem (prąd wraca
    ziemią) i tam były jakieś wzmianki, że w pobliżu odbiornika to krowy czują
    wyraźny dyskomfort jak mają między nogami kilka V.
    P.G.

  • 5. Data: 2015-12-08 19:12:34
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 08.12.2015 o 10:06, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > ziemią) i tam były jakieś wzmianki, że w pobliżu odbiornika to krowy
    > czują wyraźny dyskomfort jak mają między nogami kilka V.

    Krowy mogły być przywiązane łańcuchem do metalowej konstrukcji, albo się
    o nią opierały. Do tej samej konstrukcji mógł być przykręcony np. silnik
    od podajnika paszy albo np. lampa w klasie I. A uziom fundamentowy był
    kiepski albo go po prostu nie było.
    Równie dobrze mogło tam w ogóle "nie być prądu" a krowy poraziło od rury
    wodociągowej do posadzki (gruntu)... itp.

    --
    Mirek.