eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
  • Data: 2023-05-21 22:52:33
    Temat: Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2023-05-21 o 20:52, heby pisze:
    > On 21/05/2023 20:28, Marek wrote:
    [cut]

    >
    > Wyjaśnij proszę, jakie jest powiązanie między używaniem nowoczesnego
    > języka programowania z powolnym UI. Na przykładzie jakiegoś konkretnego
    > rozwiązania. Gdzie znajdują się powody nieresposywnego działania z
    > powodu jakiejś cechy języków lepszych niż C.
    >
    > Pamiętaj, że *prawie* wszystkie, a na pewno wszystkie współcześnie
    > używane bibliteki UI są *całkowicie* obiektowe. Jesli chcesz zobaczyć
    > jak responsywny jest np. Qt, proponuje zerknąc do exampli. Wyrywa z kapci.
    >
    > Natomiast wszystkio można spierniczyć.
    >
    Może wtrącę od siebie 3 grosze:

    Parę lat temu używałem... przepraszam... próbowałem używać na smartfonie
    interfejsów typu 3D: jakiś pseudo pokój ze ścianami, szufladami itp.
    Było to o tyle ciekawe, że pisane było w Javie, C++ i bóg wie czym jeszcze.

    Pierwsze projekty były oczywiście toporne i oferowały ograniczone
    interakcje, potem przyszły takie które - można powiedzieć - nadążały za
    użytkownikiem kosztem ograniczenia funkcjonalności samego shella.

    Obecnie to już totalna nisza, bo nikt przy zdrowych zmysłach widząc jak
    w szybkim postępie liniowym bateria urządzenia jest drenowana przez taką
    "nakładkę" po prostu tego nie używa.

    Z drugiej strony widziałem również kilkanaście lat temu demo projektu
    ShellCube na Amigę 500/1200 gdzie respons widoczny przynajmniej na tym
    filmie był nie większy niż kilkadziesiąt milisekund. I to mi się spodobało.

    Stawiając te projekty obok siebie: Gdzie w przypadku programistów ARM
    tkwił błąd ? Procki szybkie, wielordzeniowe, ze sporymi zasobami... a tu
    coś co miało kilkaset MHz, jeden "rdzeń" i ledwie ...naście mega pamięci...

    Przypomniała mi się również tzw "scena" gdzie prawdziwi mistrzowie w
    pliku o wielkości 64KB byli w stanie zmieścić obraz, dziwięk midi i
    miało to czasem po 7 minut.

    Tak - tęsknię za czasami, gdzie można było napisać surowy kod -
    nieobarczony całym tym gwónoszitem UI i można było w kompilatorze
    włączyć (lub nie) optymalizacje kodu i faktycznie robiło to "robotę".
    Z pliku wynikowego np 200-300 kb robiło 80-120 kb - i był tam kod
    pracujący naprawdę dobrze.


    Teraz też chciałbym aby młodzi byli w stanie znaleźć i umieli używać
    optymalizacji...

    vel ostatni wypust samsunga S23 Ultra i jego ROM o wilekości - o ile
    dobrze pamiętam - 62,3 GB ??????

    Puściłem ostatnio kompilację z PiC C Compiler na PICa 32MZ, jakieś 80 KB
    kodu, a kompilator z MPLAB zrobił z tego blisko 323 KB bo
    zadeklarowałem, że będę używał 17 bibliotek wbudowanych.

    Nie ma UI, jest tylko wewnętrzna prosta obsługa bieżąca.

    I coś co każdy "widzi na codzień" - pierwszy windows: na kilku
    dyskietkach, obecny: na kilkunastu DVD się nie zmieści...

    Pierwszy robił co miał robić - obecny... właściwie nie wiadomo co robi...


    [cut]
    ... ot, taka dygresja.

    --
    Pozdrawiam - titanus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: