  • 61. Data: 2012-02-07 18:07:02
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w
    >Przecież napisałem H4, które jako żywe są halogenowe
    >- nie miałem na myśli ich poprzedników R2 (P45t-41).
    >Nie zauważyłeś zmian na przestrzeni czasu? Dają więcej
    >światła, ale są dużo delikatniejsze i mają krótszą
    >żywotność.

    Mowiac szczerze to nie zauwazylem.
    Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?
    H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko.

    J.

  • 62. Data: 2012-02-07 18:42:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-07 18:07, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w
    >
    > Mowiac szczerze to nie zauwazylem.

    Używasz tych po 8zł? :)

    > Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?

    Z nowym samochodem raczej ciężko o H4 jako takie - teraz częściej
    używane są jednowłóknowe.

    > H4 Tungsram Megalight tez zyly krotko.

    Taki lajf. Zwykły Philips Premium świeci krócej niż te stare
    "wynalazki" :) O BlueVision, czy innych nawet nie wspominam :)

  • 63. Data: 2012-02-07 19:13:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    >Używasz tych po 8zł? :)

    Przedostatnie kupowalem chyba po 12.
    Ale to se ne wrati, teraz widze 20-30 zl.

    >Z nowym samochodem raczej ciężko o H4 jako takie - teraz częściej
    >używane są jednowłóknowe.

    Lepsze w sensie marki/modelu. Blu costam.
    Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba
    nie psuja sie zbyt czesto.

    Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.

    >Taki lajf. Zwykły Philips Premium świeci krócej niż te stare
    >"wynalazki" :) O BlueVision, czy innych nawet nie wspominam :)

    RoMan polecal Premium ? To chyba takie kiedys kupilem, i wiecej nie
    zmienialem :-)

    J.

  • 64. Data: 2012-02-07 19:22:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >Bez jaj - przecież ja nikogo nie namawiam do śledzenia tych zmian.
    >Chodzi o proste stwierdzenie faktu - nie pamiętam kiedy się pojawiły
    >H4 w maluchu (fabrycznie gdzieś na początku lat 90), więc to 20 lat
    >temu. Świeciły lepiej od standardowych, ale w porównaniu z obecnymi
    >to przepaść.

    Byly tez halogeny ze starymi cokolami, R2 czy R3 czy jak to sie
    nazywalo.
    Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo
    czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.

    Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie
    na dlugich jezdzic :-)

    J.

  • 65. Data: 2012-02-07 20:07:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-07 19:13, J.F pisze:

    > Przedostatnie kupowalem chyba po 12.
    > Ale to se ne wrati, teraz widze 20-30 zl.

    Bez problemu można kupić po te ~10zł. Co to jest - nie wnikam :)
    Na alledrogo znajdziesz i po 5zł.

    > Lepsze w sensie marki/modelu. Blu costam.

    Nie wiem co masz na myśli, ale jeżeli chodzi o BlueVision to nie
    są one montowane fabrycznie. Dobrze się na nich jeździ, ale jako
    przykładu używać nie będę, ponieważ bardzo krótkotrwałe.

    > Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba nie
    > psuja sie zbyt czesto.

    Otóż to - jednowłóknowe wytrzymują dłużej, tak mi przynajmniej mówi
    moje długie doświadczenie :)

    > Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.

    Parametry czego?

    > RoMan polecal Premium ? To chyba takie kiedys kupilem, i wiecej nie
    > zmienialem :-)

    Nie wiem co RoMan polecał, ale premium H4 zmieniałem parę razy (pewnie
    przynajmniej raz do roku). Tyle, że one tez zdaje się są w różnych
    wersjach (+30%, +50%). Możliwe, że kiedyś były +30% i wytrzymywały
    dłużej niż niby te same +50%, ale już tych +30% nie ma w sprzedaży :)

  • 66. Data: 2012-02-07 20:41:18
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze:

    > Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18zł
    > Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt)
    >
    > Ustawiasz pokrętłem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i
    > przytykasz koncówki do klem akumulatora.
    >
    > Piszesz nam ile miernik pokazał :)

    Dzięki za wszystkie porady, wskazówki i pouczenia. Zmierzyłem miernikiem
    i wyszło mi... 30V. Co dziwniejsze - po wymianie feralnej żarówki
    światła już świecą normalnie... Cuś jest nie tak..

  • 67. Data: 2012-02-07 20:49:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-07 19:22, J.F pisze:

    > Byly tez halogeny ze starymi cokolami, R2 czy R3 czy jak to sie nazywalo.

    Masz na myśli H4 z trzonkiem P45t-41? He he - kolejny wymysł polskiego
    "rzemiosła" po plastykowych redukcjach z P43t-38 na P45t-41 (z cokołu
    takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowało do starych reflektorów).
    Świeciło cokolwiek ciekawie, ale i tak lepiej, niż obecne zenexy.

    > Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo
    > czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.

    R2 miały 45/40W, te kombinowane miały 60/55W - to była H4 z innym
    cokołem. Tak, wypalało styki we włącznikach (w tym zespolonym).
    Osobiście zmieniałem z R2 na H4 w PF126 i Warszawie (Zelmot zaczął
    produkować do żukopodobnych) i jak najbardziej uzupełniałem układ
    o przekaźniki. W PF125p przekaźniki chyba już były (nie pamiętam)
    i tam zmieniałem z R2 na wkłady skądś przewiezione (nie z PL, choć
    być może były w PL produkowane). Tutaj ciekawostka - do dzisiaj
    pamiętam, że reflektory mijania były na H4, a dodatkowe od długich
    na H1. Wersje później dostępne w PL były na H4. Niby fajny
    patent - jak się zjarała H4 na mijania, to się zamieniało miejscami
    żarówki i dalej było dobrze. Szkoda tylko, że ta nieużywana mijania
    już się regenerować nie chciała ;)

    > Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na
    > dlugich jezdzic :-)

    A ja źle wspominam okres, kiedy takie żarówki były powszechnie dostępne
    z adnotacją "not for use in europe", ponieważ sporo było takich
    ze 100/90W. Sam kiedyś zrobiłem próbę i do poldona takie włożyłem.
    Specjalnie lepiej nie było, ale ludzie migali w trasie - zjechałem
    po paru kilometrach i włożyłem normalne. Żeby nie było - po założeniu
    tamtych palników sprawdzałem ustawienie świateł. Najśmieszniejsze jest
    to, że wiele osób było nieświadomych zakupu H4 na "sterydach".

    BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
    w dobrym stanie w zupełności starczają standardowe.

  • 68. Data: 2012-02-07 22:31:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:49:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Masz na myśli H4 z trzonkiem P45t-41?

    Dlaczego H4 ? Halogen, dwuwloknowy, ale czemu od razu H4 ?

    > He he - kolejny wymysł polskiego
    > "rzemiosła" po plastykowych redukcjach z P43t-38 na P45t-41 (z cokołu
    > takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowało do starych reflektorów).

    Tez "polskie rzemioslo" ?

    http://allegro.pl/tungsram-h-12v-60-55w-p45t-41-5207
    0-i2063334950.html

    > R2 miały 45/40W, te kombinowane miały 60/55W - to była H4 z innym

    Wydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne i
    porownywalem z 50/55, a nie pomyslalem ze maluch mial 40W

    > A ja źle wspominam okres, kiedy takie żarówki były powszechnie dostępne
    > z adnotacją "not for use in europe", ponieważ sporo było takich
    > ze 100/90W.

    Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly na
    homologacje. A takie 90/100 sa i dzis.

    > BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
    > w dobrym stanie w zupełności starczają standardowe.

    Zalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-(
    Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ?

    J.

  • 69. Data: 2012-02-07 22:49:35
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    btn napisał(a):
    > Zmierzyłem miernikiem i wyszło mi... 30V.
    Śmierdziało większą ilością voltów od początku.
    > Co dziwniejsze - po wymianie feralnej żarówki
    > światła już świecą normalnie... Cuś jest nie tak..
    Możliwe że wynik masz zawyżony.
    Jeżeli miernik kupiłeś a nie pożyczyłeś, taki z tańszych, to polecam wymianę baterii
    na lepszej firmy.
    Wkładają tam słabej jakości baterie, a te szybko siadają zwłaszcza jak miernik
    przetrzymywany jest w
    niskich temperaturach, a słabe napięcie w baterii zawyża wynik odczytu.
    A przy okazji jak masz możliwość porównania odczytów z Twojego miernika i jakiegoś
    profesjonalnego,
    możesz w swoim skalibrować wynik odczytu. Po zdjęciu obudowy w środki znajdziesz taki
    PRek do regulacji.
    --
    Krzysiek

  • 70. Data: 2012-02-07 22:50:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-07 22:31, J.F. pisze:

    > Dlaczego H4 ? Halogen, dwuwloknowy, ale czemu od razu H4 ?

    > Tez "polskie rzemioslo" ?
    >
    > http://allegro.pl/tungsram-h-12v-60-55w-p45t-41-5207
    0-i2063334950.html

    Pieniądz jest pieniądz. Znalazłeś na alledrogo po kodach podstawek,
    które podałem? :)

    > Wydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne i
    > porownywalem z 50/55, a nie pomyslalem ze maluch mial 40W

    Szczerze? Ja może mam problem z pamięcią (przynajmniej w teorii
    z racji wieku), ale jakoś sobie nie przypominam Twoich rewelacji.
    R2 45/40W i H4 z różnymi podstawkami 60/55W.

    > Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly na
    > homologacje.

    To R2 udało Ci się kupić w większej mocy?

    > A takie 90/100 sa i dzis.

    Nie pisałem, że nie ma. Tyle, że teraz nikt ich nie kupi z przypadku...

    > Zalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-(

    Zmień markę.

    > Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ?

    Ekhem - ja mam dobre i zgodne z przepisami. Jak coś jest nie tak, to
    jest to problem mojego zmęczenia/brudnych reflektorów. O zamianie
    oryginalnych reflektorów na DEPO nie będę dyskutował, ponieważ to
    inna kwestia.