eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 82

  • 51. Data: 2012-02-07 13:21:58
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Tuesday, February 7, 2012, 1:15:43 PM, you wrote:

    >> Ale pisałeś o starych, zwykłych żarówkach (H4).
    > Aż tak stare nie były, to były już halogeny.

    Dla dzisiejszych dwudziestolatków to, co działo się przed ich
    narodzeniem, to prehistoria.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 52. Data: 2012-02-07 13:22:50
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/02/2012 12:21, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Robert_J,
    >
    > Tuesday, February 7, 2012, 1:15:43 PM, you wrote:
    >
    >>> Ale pisałeś o starych, zwykłych żarówkach (H4).
    >> Aż tak stare nie były, to były już halogeny.
    >
    > Dla dzisiejszych dwudziestolatków to, co działo się przed ich
    > narodzeniem, to prehistoria.

    No i zaczynamy z "za moich czasów"...





    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net


  • 53. Data: 2012-02-07 13:25:54
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** btn pisze tak:
    >
    >> Kilka dni temu podczas załączenia świateł mijania przepaliły się 2
    >> żarówki H4 naraz (zaświeciły na 1s).
    >
    > Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18zł
    > Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt)
    >
    > Ustawiasz pokrętłem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i

    A po co 200, jak można 20? No i najważniejsze - ~ czy - :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi


  • 54. Data: 2012-02-07 13:54:36
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-07 13:15, Robert_J pisze:
    >> Ale pisałeś o starych, zwykłych żarówkach (H4).
    >
    > Aż tak stare nie były, to były już halogeny.

    Przecież napisałem H4, które jako żywe są halogenowe
    - nie miałem na myśli ich poprzedników R2 (P45t-41).
    Nie zauważyłeś zmian na przestrzeni czasu? Dają więcej
    światła, ale są dużo delikatniejsze i mają krótszą
    żywotność.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.


  • 55. Data: 2012-02-07 14:33:40
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Grejon <g...@g...com> napisał(a):

    > > Ustawiasz pokrętłem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i
    >
    > A po co 200, jak można 20? No i najważniejsze - ~ czy - :)
    >
    Na zakresie 200V (oczywiście DC - napięcie stałe) tani miernik pokaże dwie
    cyfry całkowite i jedną cyfrę po przecinku - taka dokładność (a właściwie
    rozdzielczość pomiaru) wystarczy do sprawdzenia napięcia ładowania i w
    przypadku uszkodzenia regulatora da się bez prztykania gałką odczytać ponad
    20V a na zakresie 20V byłoby widać jakieś kreseczki lub literki (przekroczenie
    zakresu), niezrozumiałe dla kogoś, kto pierwszy raz w życiu widzi multimetr.



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 56. Data: 2012-02-07 14:45:50
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-02-07 14:33, Wmak pisze:

    > Na zakresie 200V (oczywiście DC - napięcie stałe) tani miernik pokaże dwie
    > cyfry całkowite i jedną cyfrę po przecinku - taka dokładność (a właściwie
    > rozdzielczość pomiaru) wystarczy do sprawdzenia napięcia ładowania i w
    > przypadku uszkodzenia regulatora da się bez prztykania gałką odczytać ponad
    > 20V a na zakresie 20V byłoby widać jakieś kreseczki lub literki (przekroczenie
    > zakresu), niezrozumiałe dla kogoś, kto pierwszy raz w życiu widzi multimetr.

    A te tanie multimetry instrukcji po polskiemu nie mają? :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi


  • 57. Data: 2012-02-07 16:06:55
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Przecież napisałem H4, które jako żywe są halogenowe
    > - nie miałem na myśli ich poprzedników R2 (P45t-41).

    No fakt :-).



    > Nie zauważyłeś zmian na przestrzeni czasu?

    Wiesz, mam ciekawsze zainteresowania niż śledzenie zmian w
    konstrukcji żarówek samochodowych ;-).


  • 58. Data: 2012-02-07 16:09:19
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Grejon <g...@g...com> napisał(a):

    >
    > A te tanie multimetry instrukcji po polskiemu nie mają? :)
    >
    Prawdziwy Mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsługi.
    Gdyby nawet przeczytał, to nie znajdzie tam podstaw elektrotechniki i nie będzie
    rozumiał pojęć, jak (nie wytykając palcem) niejaki K...45.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 59. Data: 2012-02-07 17:55:34
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-07 16:06, Robert_J pisze:
    >> Przecież napisałem H4, które jako żywe są halogenowe
    >> - nie miałem na myśli ich poprzedników R2 (P45t-41).
    >
    > No fakt :-).

    :)

    >> Nie zauważyłeś zmian na przestrzeni czasu?
    >
    > Wiesz, mam ciekawsze zainteresowania niż śledzenie zmian w konstrukcji
    > żarówek samochodowych ;-).

    Bez jaj - przecież ja nikogo nie namawiam do śledzenia tych zmian.
    Chodzi o proste stwierdzenie faktu - nie pamiętam kiedy się pojawiły
    H4 w maluchu (fabrycznie gdzieś na początku lat 90), więc to 20 lat
    temu. Świeciły lepiej od standardowych, ale w porównaniu z obecnymi
    to przepaść. Jak pisałem - były trwalsze od tego co mamy dzisiaj
    i gorsze jako źródło światłą. Teraz niby też można kupić coś takiego
    za 10PLN, ale różnica jest znaczna jeżeli chodzi o strumień świetlny
    - coś za coś. Stad też obecne konstrukcje są bardziej czułe na
    wzrost napięcia itd.







  • 60. Data: 2012-02-07 18:04:15
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-02-06 15:31, Robert_J pisze:
    >>> Czasem, może z powodu mrozu, potrafi uszkodzić się regulator
    >>> NAPIĘCIA
    >>> alternatora i napięcie w instalacji potrafi nawet przekroczyć 20V.
    >
    >> Nawet takie napięcie nie powinno nagle spalić obu żarówek.

    >Spokojna głowa - pójdzie większy prąd, większa moc, szybciutko
    >się żarówka spali.

    Nie spali. No moze w niektorych samochodach spali, ale regulator mi
    sie uszkodzil, bylo okolo 19V, i wszystko przezylo 100km jazdy w
    takim stanie.
    A najbardziej ucierpialo moje serce, bo mysl o panewkach ciagnacych
    pod gore na najwyzszym biegu nie jest zdrowa :-)

    J.



strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: