-
41. Data: 2012-02-07 12:08:53
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: MarcinJM <m...@g...pl>
W dniu 2012-02-07 12:07, AZ pisze:
> On 02/07/2012 11:58 AM, MarcinJM wrote:
>>
>> No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
>> limitowac.
>>
> Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu coś co chce np. 200A i zobacz
> jak alternator zlimituje prąd.
Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
42. Data: 2012-02-07 12:10:14
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello AZ,
Tuesday, February 7, 2012, 12:07:05 PM, you wrote:
>> No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
>> limitowac.
> Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu coś co chce np. 200A i zobacz
> jak alternator zlimituje prąd.
Oj, oj, oj!
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
43. Data: 2012-02-07 12:13:44
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello MarcinJM,
Tuesday, February 7, 2012, 12:08:53 PM, you wrote:
>>> No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
>>> limitowac.
>> Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu coś co chce np. 200A i zobacz
>> jak alternator zlimituje prąd.
> Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.
Nie manipuluj - napisał:
>>>> Że alternator daje tyle prądu ile akumulator chce.
Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wciśnie.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
44. Data: 2012-02-07 12:26:58
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości
W dniu 2012-02-06 19:13, Wmak pisze:
>> Jeśli ktoś nie odróżnia pojęć "prąd" i "napięcie" i nie wie, jaka
>> jest różnica
>> w ładowaniu akumulatora z zewnętrznego prostownika i z alternatora
>> w pojeździe
>> to nie powinien udzielać porad na motoryzacyjnym forum bo może z
>> tego być
>> więcej szkód niż pożytku.
>A jaka jest roznica w ładowaniu akumulatora z zewnętrznego
>prostownika i z alternatora w pojeździe?
Np przebieg napiecia w czasie i napiecie szczytowe.
J.
-
45. Data: 2012-02-07 12:52:47
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: MarcinJM <m...@g...pl>
W dniu 2012-02-07 12:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello MarcinJM,
>
> Tuesday, February 7, 2012, 12:08:53 PM, you wrote:
>
>>>> No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
>>>> limitowac.
>>> Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu coś co chce np. 200A i zobacz
>>> jak alternator zlimituje prąd.
>> Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.
>
> Nie manipuluj - napisał:
>>>>> Że alternator daje tyle prądu ile akumulator chce.
>
> Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wciśnie.
Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest
tutaj limiterem, a nie altek.
Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V
i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
46. Data: 2012-02-07 12:59:40
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: AZ <a...@g...com>
On 02/07/2012 12:52 PM, MarcinJM wrote:
>
> Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest
> tutaj limiterem, a nie altek.
> Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V
> i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator.
>
He? Myślisz, że alternator produkuje cały czas 100A skoro
zapotrzebowania aku+elektryki jest 15A? No i co z tą energią? W
powietrze idzie?
--
Artur
ZZR 1200
-
47. Data: 2012-02-07 13:03:14
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: AZ <a...@g...com>
On 02/07/2012 12:59 PM, AZ wrote:
>
> He? Myślisz, że alternator produkuje cały czas 100A skoro
> zapotrzebowania aku+elektryki jest 15A? No i co z tą energią? W
> powietrze idzie?
>
Jeszcze:
Tak to działa prądnica albo alternator stałomagnesowy ale w jego
przypadku nadmiar jest puszczany w ciepło przez regulator poprzez
zwieranie nadmiaru do masy.
--
Artur
ZZR 1200
-
48. Data: 2012-02-07 13:06:46
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello MarcinJM,
Tuesday, February 7, 2012, 12:52:47 PM, you wrote:
>>>>> No musi jakos sie ograniczac, altek moze dac ok 100A. Cos go musi
>>>>> limitowac.
>>>> Tak, kable. Podepnij sobie do samochodu coś co chce np. 200A i zobacz
>>>> jak alternator zlimituje prąd.
>>> Ale rozmawiamy o 100A, ktore MOZE dac altek, ale tego nie robi.
>> Nie manipuluj - napisał:
>>>>>> Że alternator daje tyle prądu ile akumulator chce.
>> Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wciśnie.
> Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest
> tutaj limiterem, a nie altek.
> Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V
> i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator.
Ale z czym się kłócisz? Przeciez to zostało już napisane.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
49. Data: 2012-02-07 13:08:51
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: AZ <a...@g...com>
On 02/07/2012 01:06 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Jak akumulator nie zechce, to alternator mu nie wciśnie.
>> Ale to nie alternator daje/nie daje, tylko aku nie wezmie. Aku jest
>> tutaj limiterem, a nie altek.
>> Altek ma robic to co mu kaza: produkowac energie el. o napieciu ca 14.4V
>> i zadanej max. liczbie A. Dobra, scislej: zespol alternator/regulator.
>
> Ale z czym się kłócisz? Przeciez to zostało już napisane.
>
Bo zgrywa mądrego a wyszedł na mądrego inaczej.
--
Artur
ZZR 1200
-
50. Data: 2012-02-07 13:15:43
Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Od: "Robert_J" <d...@g...pl>
> Ale pisałeś o starych, zwykłych żarówkach (H4).
Aż tak stare nie były, to były już halogeny.