  • Data: 2022-03-14 10:59:50
    Temat: Re: Dziwny problem z anteną UKF i wzmacniaczem antenowym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan JDX napisał:

    > No to na 99% bez żadnego namierzania udało się namierzyć winowajcę - to
    > nie Rydzyk, tylko konkurencyjny cech: https://orthodoxia.pl/ramowka/.
    > Nadają od 16 do 21, co idealnie pokrywa się z zakłóceniami u mnie, a ich
    > nadajnik jest jakieś 200 m ode mnie:
    > https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/967.
    >
    > Wpadłem na to przez przypadek - w sobotę krzątając się koło domu
    > słuchałem radia Jard, 4 kW ERP, które u mnie nadaje z tego samego
    > miejsca co Rydzyk: https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/326. I około 16
    > Jard zaczął być zakłócany przez jakieś cerkiewne śpiewy. :-) Sprzęt to
> [...]

    Ale może to jest zgodne z normami? Normy na selektywność chyba się
    zmieniły. W latach osiemdziesiątych twierdzono, że nie da się zrobić
    dwóch ogólnopolskich programów stereofonicznych, bo stacje będą się
    wzajemnie zakłócać. Przy tamtym stanie techniki odbiorczej była to
    prawda. Dzisiaj mamy stacje jedną obok drugiej -- współczesny odbiornik
    sobie z tym radzi. Chociaż stare radio może śpiewać cienko.

    --
    Jarek