  • Data: 2010-11-10 16:05:07
    Temat: Re: Dziwny generator LC
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:ibee3q$j5j$1@news.onet.pl...
    > To że pracuje z szeroką gamą L i C potwierdzam. Czyli jak zrozumiałem to
    > nie
    > jest typowy gen. LC tylko multiwibrator astabilny na dwóch tranzystorkach
    > który 'synchronizuje' się do obwodu LC. Ale to dlaczego ta częstotliwość
    > nie dokładnie zależy od stałej LC ?
    > Dzięki za odpowiedz.
    >
    > pozdrawiam MArek

    Na 99% mam gdzieś w rupieciach bardzo podobny generator.
    Miało to służyć do pomiaru L za pomocą częstościomierza i znanych C.
    Nie pamiętam dokładnie (w końcu minęło ponad 30 lat) ale wydaje mi się, że w
    tym co montowałem ten generator był cały objęty jeszcze sprzężeniem
    zwrotnym, którego zadaniem było obniżanie napięcia zasilania samego
    generatora tak, aby drgania miały odpowiednio małą amplitudę.
    Myślę, że dzięki temu unika się pracy w przesterowaniu i o częstotliwości
    decyduje bardziej LC niż inne parametry multiwibratora.

    Jak nie zapomnę to pogrzebię dziś w rupieciach, ale przy komputerze usiądę
    dopiero pojutrze.
    P.G.