eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDziwne zakłóceniaRe: Dziwne zakłócenia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Dziwne zakłócenia
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5c923188$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Thu, 21 Mar 2019 00:49:39 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.3
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <5c92d196$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.212
    X-Trace: 1553125782 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 500 89.64.51.212:53420
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2652772
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-03-20 o 23:32, Budzik pisze:

    > A z jakiej linii powinienem?
    > Prąd biorę z lampy cofania bo wtedy czujniki maja się wlaczyc.
    > Teoretycznie mogłbym wziac prąd bezposrednio z aku, do tego jakis
    > przekaznik i z lampy brac tylko prąd wzbudzania. To by pomogło?

    Całkiem możliwe.
    Wiele samochodów ma żarówki włączane nie przez przekaźniki, a przez PWM,
    które nawet jak niby świecą na maksa, to i tak zasilanie mocno tętni.

    Może też być że całe zasilanie układu tylnego oświetlenia tętni w rytm
    PWM który ściemnia tylne postojówki realizowane na jednym włóknie
    żarówki ze stopami albo przecimgłowymi.

    Dla eksperymentu pociągnij sobie prąd bezpośrednio z akumulatora i
    sprawdź czy problem ustąpił.
    Bo równie dobrze może się okazać że takie zasilanie masz w całym
    samochodzie, bo np. masz awarię alternatora (albo regulatora napięcia),
    albo sieje jakiś silnik (np. od EHPS).



    > A jeżeli filtr to co kontretnie masz na mysli? Przepraszam za głupie
    > pytanie ale taki ze mnie elektryk jak z pizdy trąbka. :)))

    Dolnoprzepustowy - który wyrówna skoki napięcia.
    Można takie kupić dedykowane do CB-radia - raczej te czujniki cofania
    jakiegoś dużego poboru prądu nie mają i powinno być ok.

    Najprostszy to szeregowo dławik (dla małej elektroniki nawet może być
    rezystor), a za nim kondensator (albo kilka) do masy.
    Albo gotowy jakiś taki (przykładowy - nie znam tego produktu):
    https://allegro.pl/oferta/samochodowy-filtr-przeciwz
    akluceniowy-f3a-cb-16v-7107211032


    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: