  • 1. Data: 2011-11-16 20:39:26
    Temat: Dziwne zachowanie lapka. Ciekawostka
    Od: "Kabelek" <k...@g...de>

    O elektronice trochę pojęcia mam i może dlatego mam teraz problem, a raczej
    klina w głowie.
    W ostatnich trzech tygodniach jeżdżę dziennie tą samą trasą i zauważyłem dziwne
    zwisy lapka zawsze na tym samym odcinku drogi.
    Na początku myślałem że coś z lapkiem, ale jak się zorientowałem, że to się
    dzieje tylko w jednym miejscu to mnie to zaciekawiło.
    WiFi i Bluetooth wyłączone, poza zasilaczem nic innego nie podłączone do lapka.
    Obojętnie czy coś się robi czy tylko uruchomiony system, dzień czy noc zwis
    gwarantowany
    Wzdłuż drogi tylko budynki mieszkalne, żadnych firm, szpitali itp., przynajmniej
    w polu widzenia. Jedynie sklep Lidl i hala sportowa z kręgielnią.
    Dzieje się to w niemczech w miejscowości Winterberg dokładna lokalizacja
    występowania zjawiska 51.191162 8.529763 z dokładnością 100m.
    Miejscowość turystyczna w górach, zero przemysłu jedynie wyciągi narciarskie
    itp.
    Zastanawia mnie jakie promieniowanie może spowodować zakłócenie pracy lapka
    wiezionym w samochodzie i jakie musi być silne?
    Co może być źródłem takiego promieniowania?
    W czary i smerfy nie wierzę :-) więc jakieś wytłumaczenie musi być.
    Jakieś pomysły?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-11-16 21:12:51
    Temat: Re: Dziwne zachowanie lapka. Ciekawostka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2011 21:39:26 +0100, Kabelek napisał(a):

> [...]
    > Co może być źródłem takiego promieniowania?
    > W czary i smerfy nie wierzę :-) więc jakieś wytłumaczenie musi być.

    Dziwne. Sprawdź na innym lapku. Jeśli się potwierdzi to w grę wchodzi tylko
    promieniowanie elektromagnetyczne mikrofalowe. Daj znać niemieckiej
    organizacji od porządku w dziedzinie radiowej (odpowiednik naszego PAR).
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-11-16 21:27:09
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    W dniu 2011-11-16 21:39, Kabelek pisze:
> [...]
    > Co może być źródłem takiego promieniowania?
    > W czary i smerfy nie wierzę :-) więc jakieś wytłumaczenie musi być.

    Radiolinia !

  • 4. Data: 2011-11-16 23:23:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2011 22:27:09 +0100, Jerzy Dombczak napisał(a):

    > Radiolinia !

    Ale to cholernie mocna musialaby byc, biorac pod uwage ze one sa odporne na
    komorki, CB i nadajniki r-tv.

    J.

  • 5. Data: 2011-11-17 07:38:20
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    A komputery auta nie zwisają?

    MH

  • 6. Data: 2011-11-17 08:02:51
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Kabelek" <k...@g...de> napisał w wiadomości

    > Jakieś pomysły?

    Zastąpić raz laptopa jakimś bateryjnym analizatorem widma/miernikiem pola z
    antenką
    P.G.

  • 7. Data: 2011-11-17 08:58:00
    Od: "Kabelek" <k...@g...de>

    >A komputery auta nie zwisają?

    Właśnie nie. TomTom też działa normalnie, a innego lapka chwilowo nie mam by
    sprawdzić :-(, może w przyszłym tygodniu będzie inny na próbę.
    Dzieje się to na Amilo Xi2528, system się zamraża i można tylko wyłącznikiem
    wymusić wyłączenie lapka
    200 km dalej na trasie przejeżdżam obok (około 300m od anten) nadajnika DCF77, a
    tam moc już pokaźna, ale wszystko jest OK.
    Wiem, inna częstotliwość DCF77, ale....

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-11-17 09:25:14
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4ec4bfb0@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Kabelek" <k...@g...de> napisał w wiadomości

    > Zastąpić raz laptopa jakimś bateryjnym analizatorem widma/miernikiem pola
    > z antenką

    O ile to nie jest np. czynnik... akustyczny, infradźwięki, czy ultradźwięki,
    mogące np. rezonować mechanicznie z dyskiem twardym, a wtedy system potrafi
    zwariować... Mialem lapka, gdzie dysk dostawał pierdolca od wibracji napędu
    CD i system potrafił się zmrozić. Hmm... jesli dysk ma czujnik przeciążeń,
    sprawdziłbym w SMART, czy jego wartość rośnie (nazwa chyba G-shock sensor).
    My możemy tego nie czuć, bo częstotliwość może nie wzbudzać mechanicznie
    nas, a np. ramię z głowicami, samą głowicę, a jako, że system stale coś tam
    czyta i pisze, choć w spoczynku są to małe ilości, zakłócenie tego może
    nawet powiesić system. Zauważyłem, że ie zawsze pojawia się to w dzienniku
    zdarzeń.
    Użycie analizatora popieram obiema rękami, podałem po prostu jedną z
    możliwych, rzadszych opcji, z którą się sam kiedyś zetknąłem, choć w nieco
    innych okolicznościach.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 9. Data: 2011-11-17 13:32:41
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    W dniu 2011-11-17 09:58, Kabelek pisze:

    > Właśnie nie. TomTom też działa normalnie, a innego lapka chwilowo nie
    > mam by sprawdzić :-(, może w przyszłym tygodniu będzie inny na próbę.
    > Dzieje się to na Amilo Xi2528, system się zamraża i można tylko

    Może to:
    http://www.kemglen.talktalk.net/winterberg/Gee3.html
    ;)

  • 10. Data: 2011-11-20 01:26:01
    Od: Krzysztof Weber <k...@r...pl>

    > Dziwne. Sprawdź na innym lapku. Jeśli się potwierdzi to w grę wchodzi tylko
    > promieniowanie elektromagnetyczne mikrofalowe. Daj znać niemieckiej
    > organizacji od porządku w dziedzinie radiowej (odpowiednik naszego PAR).

    Sam jesteś PAR.

    Chyba UKE miałeś napisać?

    K.