  • 1. Data: 2010-01-20 11:45:38
    Temat: Dziwne odgłosy z komputera
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Mój kilkuletni, aczkolwiek wciąż ulubiony składaczek zaczął ostatnio
    wydawać z siebie dziwne odgłosy: a to sobie piśnie, a to coś w nim
    puknie i tak się zastanawiam co to może być. Dźwięki raczej nie pochodzą
    z dysków (jakoś tak mi do dysków nie pasują), prędzej obstawiałbym
    zasilacz, albo płytę główną (piski), ewentualnie wentylatory (stuki-puki).

    Oczywiście pojawiają się one w trybie losowym i są trudne do
    zlokalizowania, zwłaszcza, że jednego dnia potrafią wystąpić kilka razy,
    a potem zrobić sobie tydzień przerwy.

    Konfiguracja ma już ponad 3 lata i składa się z płyty Asus A8N-E,
    procesora Athlon64 3500+, 1GB RAM, grafiki Ati Radeon X300, jakiejś
    karty telewizyjnej, kontrolera USB/Firewire i dwóch półrocznych dysków
    Caviar Black 500GB. Zasila to Chieftec GPS-400AA-101A.

    Asus PC Probe II pokazuje następujące napięcia:
    +12 = 11.78-11.84
    +5 = 4.92-4.95

    Czy te piski mogą pochodzić z zasilacza? Napięcia wyglądają ok, ale może
    z racji wieku dzieje się już w nim coś niedobrego. Jeśli nie zasilacz,
    to co?

    Maciek

  • 2. Data: 2010-01-20 11:57:57
    Temat: Re: Dziwne odgłosy z komputera
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Czy te piski mogą pochodzić z zasilacza? Napięcia wyglądają ok, ale może
    > z racji wieku dzieje się już w nim coś niedobrego. Jeśli nie zasilacz,
    > to co?

    Piszcza zapewne cewki.

  • 3. Data: 2010-01-20 12:04:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-01-20 12:57, Grzegorz Prędki pisze:
    > Piszcza zapewne cewki.
    Tego się domyśliłem. Pytanie: czy w zasilaczu, czy na płycie głównej?
    Martwić się tym, czy raczej nie?

    Maciek

  • 4. Data: 2010-01-20 12:13:27
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Maciek pisze:
    > Tego się domyśliłem. Pytanie: czy w zasilaczu, czy na płycie głównej?
    > Martwić się tym, czy raczej nie?

    No tego to CI nie powie nikt oprocz Ciebie. Przykladaj ucho i sluchaj.
    Niektorzy piszczace cewki zalewaja silikonem. Jesli nie przeszkadza to
    ja bym nie ruszal.

  • 5. Data: 2010-01-29 19:33:56
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-01-20 12:45, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Mój kilkuletni, aczkolwiek wciąż ulubiony składaczek zaczął ostatnio
    > wydawać z siebie dziwne odgłosy: a to sobie piśnie, a to coś w nim
    > puknie i tak się zastanawiam co to może być.
    Mój znajomy w pracy też w aucie miał od kilku dni piski, pojawiały się
    po kilku minutach jazdy. Do pracy jedzie z 10 min. W końcu w pracy na
    parkingu otwiera maskę a tam kot.

    Po jakimś czasie zupełnie inny kolega twierdzi, ze mu coś w aucie
    piszczy. Okazało się, że kot po wygnaniu przeniósł się na inne auto:)

    Morał z tego taki, że szukał bym tego kota:)

  • 6. Data: 2010-01-29 21:15:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-01-29 20:33, Jawi pisze:
    > Po jakimś czasie zupełnie inny kolega twierdzi, ze mu coś w aucie
    > piszczy. Okazało się, że kot po wygnaniu przeniósł się na inne auto:)
    > Morał z tego taki, że szukał bym tego kota:)
    Kotów tam trochę było, ale już wyciągnąłem odkurzaczem :->

    Maciek

  • 7. Data: 2010-01-30 07:57:09
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Mój znajomy w pracy też w aucie miał od kilku dni piski, pojawiały się
    > po kilku minutach jazdy. Do pracy jedzie z 10 min. W końcu w pracy na
    > parkingu otwiera maskę a tam kot.

    Gdzie ten kot siedzial, pod maska? Jak tak to musial miec maly silnik,
    ze kot mial sie gdzie usadowic :)

    --
    pozdr

  • 8. Data: 2010-02-06 23:05:51
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-01-30 08:57, G Nowak pisze:

    > Gdzie ten kot siedzial, pod maska? Jak tak to musial miec maly silnik,
    > ze kot mial sie gdzie usadowic :)

    Honda Civic a potem merc 190E chyba