  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dziwna awaria PC
    Date: Sat, 7 May 2011 08:39:42 +0200

    Użytkownik "Wojtek" <k...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:iq1e3l$p19$3@news.onet.pl...

    > Tzn. wgrałeś Bios od nowa???

    Tak.

    > Z tego co czytam to jest to w EEpromie i teoretycznie może się jakaś
    > komórka
    > przeprogramować.
    > Tyle tylko, że awaria powinna być za każdym razem.

    Raczej we flashu.
    Nie przeprogramować tylko stopniowo tracić zawartość i być może to jest
    kwestia tylko jednego bitu.
    Na początku 100% odczytów prawidłowych, po roku 80%. U mnie już chyba było
    ze 2% gdy wziąłem się za szukanie BIOSa.
    BIOS jest przeładowywany do RAMu więc jak już przeszedł start to potem nic
    się złego nie działo.

    Zapamiętanie bitu polega na wepchnięciu ładunku do odizolowanego obszaru.
    Nie ma idealnej izolacji i ładunek stopniowo wycieka (promieniowanie
    kosmiczne trafiające w poszczególne bity ma w tym też swój udział). Sądzę,
    że trafiłem na flash w którym jeden bit miał gorszą izolację od typowej.
    P.G.