  • Data: 2011-05-06 21:40:07
    Temat: Re: Dziwna awaria PC
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-06 20:19, Wojtek pisze:

    > Tzn. wgrałeś Bios od nowa???
    > Z tego co czytam to jest to w EEpromie i teoretycznie może się jakaś komórka
    > przeprogramować.
    > Tyle tylko, że awaria powinna być za każdym razem.
    > Na razie sprawdziłem ram, procka, grafikę, zasilacz jest nowy.
    > Niestety zostaje płyta główna
    > Pozdrawiam

    Miałem taki podobny przypadek w rodzinie. O początku płyta nie
    startowała od razu tylko po kilku włączeniach - wyłączeniach. Po
    niecałych 2 latach zaczęła się wyłączać w trakcie pracy. Okazało się zę
    skuteczność wystartowania oraz ewentualne wyłączanie zależy od naprężeń
    w okolicy chipsetu. Wystarczy docisnąć chip żeby wystartowała a potem
    lekko nacisnąć płytę w okolicy i wyłącza się. Pewnie chipset BGA był źle
    polutowany i teraz pogorszyło mu się. Poddałem się i za 95 zl kupiłem
    podobną płytę używaną.

    MD