  • 1. Data: 2021-06-22 08:27:41
    Temat: Dzisiaj rano pół polski straciło telefon
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    ... z powodu popsutej aktualizacji "google" na androidach. Wydala się co
    kilka sekund komunikatem "przestało działać".

    Poza komentarzami pod aplikacją "Google" (tylko PL) nie ma w sieci sladu
    informacji co się popsuło.

    Ktoś ma namiar na linka który opisuje coś od strony technicznej? Jakiś
    pustak z googla puścił betę na produkcję? Wywala się określona marka
    telefonu (ale po komentarzach widać szeroki przekrój)? Może to usługa w
    gogolu padła i apliakcja jest na tyle żałośnie napisana że generuje to
    takie efekty?

    Jestem ciekawe powodów tego fuck-up :D Przecież oni tam mają
    najzdolniejszych i najśliczniejszych programatórów na świecie...

    PS. "pół" wyssałem z palca, jako clickbait. Ale kto tam wie ile
    faktycznie... Sklep dostał dzisiaj setki opini z 1 gwizdką a zakładam że
    poniżej 1 promila ludzi wie jak komentować coś w sklepie.

  • 2. Data: 2021-06-22 08:43:37
    Temat: Re: Dzisiaj rano pół polski straciło telefon
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.06.2021 o 08:27, heby pisze:
> [...]
    > faktycznie... Sklep dostał dzisiaj setki opini z 1 gwizdką a zakładam że
    > poniżej 1 promila ludzi wie jak komentować coś w sklepie.

    No bywa. Odinstaluj i tyle. Bedzie poprawka to zainstalujesz na nowo.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-06-22 08:49:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > faktycznie... Sklep dostał dzisiaj setki opini z 1 gwizdką a zakładam
    > że poniżej 1 promila ludzi wie jak komentować coś w sklepie.

    U mnie ten komunikat to brzmiał "google ciągle sie wyłącza". Już
    myślałem że to jakiś wirus, tymczasem wystarczyło odinstalować
    aktualizację Google i wszystko jest ok.

    A tak ogólnie to cos mi się obiło o uszy że ten komunikat generuje/wała
    najnowsza aktualizacja Gmaila.

  • 4. Data: 2021-06-22 09:06:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/06/2021 08:43, LordBluzg(R) wrote:
    > No bywa.

    Nie. Nie bywa.

    > Odinstaluj

    Myslisz ze te kilka tysięcy - kilkaset tysięcy userów, w tym Pani
    Grażnyka, kasjerka w warzywniaku, "odinstaluje sobie"?

    > Bedzie poprawka to zainstalujesz na nowo.

    To takie proste :D

  • 5. Data: 2021-06-22 09:43:52
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 22.06.2021 o 08:49, trybun pisze:

> [...]
    > aktualizację Google i wszystko jest ok.
    >
    > A tak ogólnie to cos mi się obiło o uszy że ten komunikat generuje/wała

    To jakaś nowa jakość w androidzie, bo do tej pory można było wymusić
    zatrzymanie i wyłączyć. O odinstalowaniu można było jedynie pomarzyć :-P
    Szacun dla googla.

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 6. Data: 2021-06-22 09:50:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.06.2021 o 09:06, heby pisze:

    > Nie. Nie bywa.

    Bywa, bywa. Linuksy...Łindołsy...firmware...

    > Myslisz ze te kilka tysięcy - kilkaset tysięcy userów, w tym Pani
    > Grażnyka, kasjerka w warzywniaku, "odinstaluje sobie"?

    Nocusz, już dawno temu zauważyłem powiekszającą sie przepaść pomiedzy
    tymi co rozumieją a tymi, którzy muszą korzystać z pomocy tych
    pierwszych. Ostatnio nawet nie mam z kim rozmawiać o technicznych
    rozwiązaniach i implementacji w życie codzienne. Nie chodzi tutaj
    stricte o telefony ale w ogóle.

    > To takie proste :D

    No proste. Problemem jest tylko to, że w dużej większości ludzie nie
    chcą się uczyć całe życie, zupełnie jakby to ich bolało :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-06-22 10:04:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/06/2021 09:50, LordBluzg(R) wrote:
    > Bywa, bywa. Linuksy...Łindołsy...firmware...

    Nie, nie bywa. Mówimy tutaj o firmie która powinna miec wzorową kontrolę
    jakosci. To nie grupaka pryszczatych nastolatków piszących apkę do latarki.

    > No proste. Problemem jest tylko to, że w dużej większości ludzie nie
    > chcą się uczyć całe życie, zupełnie jakby to ich bolało :)

    Poziom IQ ludzi używajacych smarfony jest różny. Co ma powiedzieć
    kierowca TIRa któremu styka IQ tylko do zapytania przez gruszkę jak
    gdzieś dojechać, a nie potrafi odpalic map google? On też ma sobie
    zaktualizować samodzielnie? Może jeszcze skernelować kompila?

    W google dzieje się coś bardzo niedobrego. Od lat ich apliakcje mają
    absuradlne bugi, nienaprawiane, wyraźnie z ominięciem kontroli jakosci i
    ogólnie przyzwoitości. Osiągneli asymptotę?

    Tutaj fuckup jest już nie do ukrycia i wszelkie bajki o tym że się
    przykładają są nic nie wartym pieprzeniem korporacyjnym.

    https://www.dobreprogramy.pl/awaria-google-jego-uslu
    gi-przestaly-dzialac,6653316164119520a

  • 8. Data: 2021-06-22 10:05:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/06/2021 09:43, ALEX MR wrote:
    > To jakaś nowa jakość w androidzie, bo do tej pory można było wymusić
    > zatrzymanie i wyłączyć. O odinstalowaniu można było jedynie pomarzyć :-P

    Można odinstalwoac *aktualizacje*. Nie apliakcje.

    > Szacun dla googla.

    Ciekawe, kto dostanie medal?

  • 9. Data: 2021-06-22 11:08:45
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 22.06.2021 o 10:04, heby pisze:

    > Nie, nie bywa.

    Bywa. Jakiś rok temu, po kolejnej aktualizacji, rozjaśnił ekran na maxa
    i żadna regulacja jasności nie pomagała. A w laptopie nie masz
    mechanicznej kontroli, tylko programową. Więc guzik zrobisz.
    Pomogło jedynie przywrócenie starych sterowników. I tak parę razy aż
    błąd naprawili.

    > Mówimy tutaj o firmie która powinna miec wzorową kontrolę
    > jakosci. To nie grupaka pryszczatych nastolatków piszących apkę do latarki.

    Dokładnie.

    A w podstawówce chcą się uczyć? Czy potem bredzić o złym 5G, płaskiej
    ziemi, chipach w szczepionkach?

    > W google dzieje się coś bardzo niedobrego. Od lat ich apliakcje mają
    > absuradlne bugi, nienaprawiane, wyraźnie z ominięciem kontroli jakosci i
    > ogólnie przyzwoitości. Osiągneli asymptotę?

    Przecież to ich immanentna cecha. Ale po co mają się przejmować, ciemny
    lud kupi wszystko.

    > Tutaj fuckup jest już nie do ukrycia i wszelkie bajki o tym że się
    > przykładają są nic nie wartym pieprzeniem korporacyjnym.
    >
    > https://www.dobreprogramy.pl/awaria-google-jego-uslu
    gi-przestaly-dzialac,6653316164119520a

    Opowiedzą bajkę i ciemny lud kupi :-P

  • 10. Data: 2021-06-22 11:12:38
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 22.06.2021 o 10:05, heby pisze:

    > Można odinstalwoac *aktualizacje*. Nie apliakcje.

    Było konkretnie pisać. Ale zgodzę się że Pani Grażynka jest zdana na Google.

    > Ciekawe, kto dostanie medal?

    Brin i Page, przecież tworzą kolejną sektę. Jak wsześniej jaSekta.