    From: "P_ablo" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dziś jest prima aprilis? - koniec z atrapami fotoradarów
    Date: Mon, 12 Jul 2010 11:50:55 +0200

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i17p0k$ar1$1@news.onet.pl...

    > Nie porównuj Niemców do nas. Przede wszystkim taki Niemiec, jak mieszka w
    > średniej wielkości miasteczku, do najbliższej autostrady/drogi szybkiego
    > ruchu ma nie więcej jak 10 km. Dojazd do niej zajmuje c.a. 20 minut. I
    > może sobie tą drogą zasuwać np. do pracy 60 km dalej, co zajmuje mu
    > średnio 30 minut.
    > Obecnie w takim np. Krakowie dojazd do autostrady zajmuje c.a. 40 minut,
    > jeśli nie masz "przyjemności" jechać przez Kraków w godzinach szczytu. Do
    > tego nasrane po drodze fotoradarów w miejscach co najmniej
> [...]

    Nieczego nie porownuje. Stwierdzam tylko, ze w niemcowni jest to na porzadku
    dziennym. Ja doskonale wiem, ze u nas wszystko stoi na glowie.

    Ograniczenia predkosci "na trasach" wynikaja czesto z dzialan mieszkancow -
    ogolnie nie dziwie sie. Policjanci stojacy z radarem nie stoja tam w imie
    bezpieczenstwa na drodze a w imie bezpieczenstwa wlasnego portfela. Fotobudy
    stawiane sa aby podreperowac finanse publiczne itd itp. Trzeba wziac tez pod
    uwage, ze gdyby stalo ograniczenie do 130, to Polak bedzie marudzil, ze tam
    mozna jechac i 200 a to ograniczenie jest bez sensu...

    Niemcy zdecydowanie maja inna mentalnosc. Jesli jest ograniczenie do 30 to
    tyle jada i nie tylko ze wzgledu na skuteczna kare ale, ze tak wlasnie
    trzeba. Z kolei mozliwosc szybkiego przemieszczania sie po dobrych drogach
    nie rodzi frustracji i odreagowywania w miejscach do tego nie
    przeznaczonych.

    Najgorsze jest to, ze nasza wladzia nie chce dostrzec powodow takiego stanu
    rzeczy . Zamiast wziac sie ostro do roboty i poprawic infrastrukture
    drogowa, stawiaja siec fotoradarow. Korzysci sa podwojne, z jednej strony
    nie wydaja grubej mamony na drogi a zdrugiej do kasy wplyna mandaciki. Cale
    szczescie, ze cos zaczelo sie dziac ostatnimi czasy... PIS moze nie mial
    afery hazardowej ale tez nie mial rozpoczetych tylu inwestycji drogowych...

    --
    Picasso