  • 11. Data: 2019-12-22 20:22:06
    Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2019-12-22 o 09:33, p...@g...com pisze:

    > 20 tyś to niezły początek ;-)

    tyś tyś?

  • 12. Data: 2019-12-22 21:05:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, December 22, 2019 at 4:45:31 PM UTC+1, Kubuś Puchatek wrote:

    > Dla kogo?

    a niby dla kogo? dla wlasciciela ;)

    Jesli juz ma sie jakis wypadek, to fizyki sie nie oszuka. Generalnie im ciezszy nasz
    pojazd tym lepiej...

  • 13. Data: 2019-12-22 21:07:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, December 22, 2019 at 5:10:02 PM UTC+1, JDX wrote:

    > Tak jak i pasy bezpieczeństwa są bezpieczne. Jednak sens używania
    > zarówno pasów jak i dużego auta w mieście jest IMO znikomy, bo trzeba
    > mocno się postarać (znaczy się być zapierdalaczem), aby w mieście
    > odnieść korzyść z owego zwiększonego bezpieczeństwa. W normalnym
    > użytkowania w mieście zarówno pasy jaki i duże auto tylko przeszkadzają.

    Hm, w czym te pasy przeszkadzaja? Crash testy sa robione przy 55km/h, predkosci
    miejskie... w 99.99% lepiej miec zapiete, niz nie miec. Podobnie lepeij siedziec w
    kilkutonowym pojezdzie niz w jakims 300kg elektryku ;)

  • 14. Data: 2019-12-22 21:51:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podobno jak wszyscy będą mieli kilkudniowe to nic lepiej dla siedzących w środku nie
    będzie. Ale spoko. Za moment piesi będą świętymi krowami na chodnikach i jeśli ilość
    wypadków na przejsciach nie spadnie to obniża prędkość w terenie zabudowanym do
    czterdziestu.

  • 15. Data: 2019-12-22 22:39:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, December 22, 2019 at 7:00:01 PM UTC+1, Budzik wrote:

    > Moze jakby jezdziły same małe i zamiast x litrów paliwa w miescie
    > spalałoby sie dziennie 70%x to to by sie wyrównywało?

    Moze by i bylo "sprawiedliwie", ale ne zmienia to faktu, ze jak ktos bedzie ciezszym
    jechal to ma bezpieczniej, a sporo ludzi nie ma problemu, zeby za to zaplacic
    kilka(nascie/dziesiat) razy wiecej, niz za cos malego...

  • 16. Data: 2019-12-22 23:21:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-22 21:07, WS wrote:
    [...]
    > Hm, w czym te pasy przeszkadzaja? Crash testy sa robione przy 55km/h,
    > predkosci miejskie... w 99.99% lepiej miec zapiete, niz nie miec.
    We wsiadaniu przeszkadzają. I w wysiadaniu. Ba, jak ktoś zamiast hamować
    będzie się patrzył na zbliżającą się przeszkodę, to wtedy rzeczywiście
    lepiej jest mieć zapięte pasy. Ale to jest raczej przypadek nierealny.
    Przepisowe 50 km/h to niewielka prędkość i raczej trudno jest w coś
    przywalić, jeśli patrzy się przed siebie, a nie w smarkfona.

    > Podobnie lepeij siedziec w kilkutonowym pojezdzie niz w jakims 300kg
    > elektryku ;)

    No pewnie, lokomotywy rządzą. Takiej to nawet załadowany tir za bardzo
    nie podskoczy. :-)

  • 17. Data: 2019-12-23 06:42:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Dec 2019 00:33:16 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):

    > http://next.gazeta.pl/next/7,172392,25536168,francja
    -idzie-na-wojne-z-suv-ami-wprowadza-drastyczny-podat
    ek.html#s=BoxOpImg2
    > 20 tyś to niezły początek ;-)

    Eee ... "Podwyżka podatku jest drastyczna. Teraz wynosi aż 20 tys.
    euro od każdego nowego auta, które przekracza normę emisji dwutlenku
    węgla - dotąd podatek od bardziej trujących aut wynosił 12,5 tys.
    euro."

    Albo nie wystarczylo, albo TUV zaswiadczyl, ze zuzywaja w normie :-)

    J.

  • 18. Data: 2019-12-23 07:43:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wczoraj kierownik w SUVie otworzył swoje drzwi kierowcy dwa metry przed moim rowerem.
    Jechałem może 10-15 km/h.
    Odruchowo dałem po hamplach (było za blisko, żeby ominąć) i normalnie zrobiłbym OTB
    (Off the Bar), ale miałem z tyłu fotelik z
    juniorem co mi utrzymało tylne koło na ziemi, za to zacząłem się przewracać, junior
    na dużej wysokości to spory moment, myślałem że
    wyrżnę na płasko a juniorem w parkomat obok, jakoś resztkami sił i dobrze
    profilowanym gripom na kierownicy udało mi się ledwo ledwo
    utrzymać równowagę.
    Gościu oczy jak talerzyki i pół zdania cichutko "nie zauważyłem", po czym refleksja
    samooceny w jego tępej pustej łepetynie i na
    mnie z mordą.
    Do kompletu wyskakuje z drugich drzwi dupa kierownika (pewnie nawet nie ma prawa
    jazdy) i... na mnie z mordą.
    To nie wszystko, bo dwa SUV-y dalej wyskakuje parka jak widać z tej samej wsi i... na
    mnie z mordą.
    Dobrze, że broni nie noszę bo bym chyba nie wytrzymał...
    W tym miejscu wisi nawet kamera więc mógłbym pójść za sprawą, ale raz mitręga
    niesamowita, dwa policja powie (cytuję) "nie było
    kontaktu pojazdów, niech Pan sobie dochodzi z kodeksu cywilnego".
    BTW który artykuł na nagłe otwarcie drzwi bez upewnienia się?

    -----

  • 19. Data: 2019-12-23 08:53:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, December 23, 2019 at 7:43:26 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:

    > Odruchowo dałem po hamplach (było za blisko, żeby ominąć) i normalnie zrobiłbym OTB
    (Off the Bar)

    hm... z doswiadczenia jazdy na moto i rowerze stawiam, ze omijanie bylo optymalne (o
    ile bylo miejsce), a OTB to brak praktyki ;)
    W sumie przesuwajac ciezar za siodelko i naciskajac klamke tak, zeby amortyzator
    zdazyl sie ugiac (czyli nie w 0.1sek.) da sie bez OTB zablokowac przednie kolo na
    chwile na asfalcie (czasem na idealnie czystym betonie moze tyl podnosic)...

    > BTW który artykuł na nagłe otwarcie drzwi bez upewnienia się?

    Art.45.1. Zabrania się:
    3)otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub wysiadania bez
    upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego
    utrudnienia;

  • 20. Data: 2019-12-23 08:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > bedzie ciezszym jechal to ma bezpieczniej, a sporo ludzi nie ma
    > problemu, zeby za to zaplacic kilka(nascie/dziesiat) razy wiecej,

    Mineło pare lat i wszyscy jezdza wiekszymi :)
    Czyli zysk jest bardzo pozorny.
    Pomijam to ze raczej mało ludzi jezdzi duzymi ze wzgledu na
    bezpieczenstwo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."