-
51. Data: 2020-01-04 15:12:17
Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Lub twardości.
Lub kruchości.
Lub elastyczności.
Lub odkształcalności.
Lub sprężystości.
Lub plastyczności.
-----
> predkosc jaka uzyska pojazd po zderzeniu mocno zalezy od stosunku mas pojazdow
bioracych udzial w zderzeniu.
-
52. Data: 2020-01-04 15:14:55
Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Gdyby nie pomagały przy 120-140 km/h, to bym nie żył.
-----
> pasy zdecydowanie bardziej pomogą przy 40-50km/h niż przy 120km/h.
-
53. Data: 2020-01-06 00:47:29
Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2019-12-22, WS <L...@c...pl> wrote:
> On Sunday, December 22, 2019 at 3:01:40 PM UTC+1, Peter wrote:
>
>> niestety u nas jest pęd na duże samochody, ludzie się dorabiają i widzą
>> w duzych samochodach symbol swojego sukcesu,
>
> duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...
Zarzucam, jakby sie nie pojawiło:
https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_sport_uti
lity_vehicles
Generalnie wydaje się, że to iz duży i cieżki przyczynia się do
myślenia, że ekstra bezpieczny co z kolei przekłada się na nizsze
bezpieczeństwo.
US SUV drivers were found to be less likely to wear their seatbelts.[24]
and showed a tendency to drive more recklessly (most sensationally
perhaps, in a 1996 finding that SUV drivers were more likely to drive
drunk).[24]
[..]
The IIHS report states, "Pound for pound across vehicle types, cars
almost always have lower death rates than pickups or SUVs.
Jest też zdaje się trochę badań łączących preferencje kupna dużych
samochodów z osobniczym poczuciem bezpieczeństwa.
--
Marcin
-
54. Data: 2020-01-12 17:36:41
Temat: Re: Dziś.
Od: j...@i...pl
On Fri, 3 Jan 2020 11:47:10 +0100, "ER" <j...@f...pl> wrote:
>A może zajęci są ważniejszymi sprawami i nie mają czasu ?
Ważniejszymi? Tzn czym?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
-
55. Data: 2020-01-12 17:45:13
Temat: Re: 3 stycznia 2020
Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>
j...@i...pl w
<news:unim1fd35ahub6lnpcop0p5kad0djldql9@4ax.com>:
> On Fri, 3 Jan 2020 11:47:10 +0100, "ER" <j...@f...pl> wrote:
>>A może zajęci są ważniejszymi sprawami i nie mają czasu ?
> Ważniejszymi? Tzn czym?
Wiosna jest, babki z zieleniną na każdym rogu handlują...
MSPANC
--
'Tom N'
-
56. Data: 2020-01-17 00:53:23
Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2019-12-22 15:06, WS wrote:
> On Sunday, December 22, 2019 at 3:01:40 PM UTC+1, Peter wrote:
>
>> niestety u nas jest pęd na duże samochody, ludzie się dorabiają i widzą
>> w duzych samochodach symbol swojego sukcesu,
>
> duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...
Dlatego powinny być zakazane - bo powoduja sporo większe zagrozenie niż
te lżejsze. No i sa nieekologiczne skoro ciezkie.
--
mk4
-
57. Data: 2020-01-17 01:12:49
Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2019-12-23 11:10, Myjk wrote:
> Sun, 22 Dec 2019 15:00:55 +0100, Peter
>
>> niestety u nas jest pęd na duże samochody, ludzie się dorabiają i widzą
>> w duzych samochodach symbol swojego sukcesu, duster który stał się n1 w
>> polsce jest przykładem tej tendencji w segmencie taniochy
>
> Bzdura. Kiedyś nie rozumiałem po co ludziom SUVy, nie uznawałem nic inengo
> jak sedany. Ale pojździłem chwilę obecnym samochodem i już do innego auta
> raczej nie wsiądę. No, może wróćę do sedana jeśli mnie nie będzie stać na
> elektrycznego SUVa. Nie wiem, może już za stary jestem żeby się
> gimnastykować przy wsiadaniu, ale w tej kwestii jak i widoczności SUV
> wygrywa w cuglach. I nic tu nie ma do rzeczy "status".
Z ta widocznoscia to jest jakis kit - odczucie bez przełożenia na efekt.
Faktycznie jest tak, ze jak pojezdze jakism wagonem i wroce do "siebie"
to przez chwile czuje sie jak w wozie pancernym. Niemniej to jest tylko
pewna ułuda i bardziej wrazenie niz efektywnie mniejsza widocznosc. Bo
efektywnie widze zasadniczo tyle samo.
Nawet jeśli jest jakaś róznica w widoczności to nie wpływa ona na
sprawność prowadzenia pojazdu i podejmowania manewrów na drodze.
Przyjmując, że wszystko jest poprawni eustawione - fotel, lusterka.
Z wsiadaniem nie da sie polemizowac - bo faktycznie dla dziadkow będzie
ono łatwiejsze.
--
mk4
-
58. Data: 2020-01-17 18:15:35
Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-01-17 00:53, mk4 wrote:
> On 2019-12-22 15:06, WS wrote:
>> On Sunday, December 22, 2019 at 3:01:40 PM UTC+1, Peter wrote:
>>
>>> niestety u nas jest pęd na duże samochody, ludzie się dorabiają i widzą
>>> w duzych samochodach symbol swojego sukcesu,
>>
>> duzy i ciezki jest bezpieczniejszy niz maly i lekki...
>
> Dlatego powinny być zakazane - bo powoduja sporo większe zagrozenie niż
> te lżejsze. No i sa nieekologiczne skoro ciezkie.
>
Twizim na urlop http://niusy.pl/@youtube.com/a0x :-)