  • 21. Data: 2014-04-08 02:46:46
    Temat: Re: Dziewięcieoletnie BMW z przebiegiem 36 tysięcy - pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ajgul" <p...@k...uz> wrote in message
    news:lhva84$76q$1@speranza.aioe.org...
    > Ja tam nie wierzę w "dobry interes" w postaci 9 letniego auta, ze znikomym
    > przebiegiem.
    > Nie da się używać auta przez taki czas po 360 km na miesiąc. To by się
    > nikomu nie opłaciło biorąc pod uwagę koszty ubezpieczenia, rejastracji
    > przeglądów, itp. Możliwe, że auto przestało przez 5 lat w garażu, bo były
    > jakieś problemy, na przykład spadkowe, ale to chyba jest gorsze dla
    > samochodu od używania. Jakiś w tym jest na pewno "kruczek".

    Bez przesady z tym "gorsze" od używania...
    Co się niby mogło stać? Tuleje w cylindrach Ci zardzewieją?

  • 22. Data: 2014-04-08 09:34:50
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-04-08 00:55, Ajgul pisze:

    > Ja tam nie wierzę w "dobry interes" w postaci 9 letniego auta, ze
    > znikomym przebiegiem.
    > Nie da się używać auta przez taki czas po 360 km na miesiąc.

    Da się. W małych miastach, gdzie nie ma komunikacji miejskiej, taksówek
    właśnie tak się samochodu używa.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 23. Data: 2014-04-08 09:46:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 02:46:46 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Bez przesady z tym "gorsze" od używania...
    > Co się niby mogło stać? Tuleje w cylindrach Ci zardzewieją?

    Wszystkie gumy twardnieja, opony sie odksztalacaja , amortyzatory ciekna...
    Jesli stal w wilgotnym garazu to i korozja...

    Ja bym za "wyjatkowo niski przebieg" w kilkunastoletnim samochodzie nie doplacil...
    Dla wlasciciela moze to i perelka, ale dla kupujacego raczej "zabytek" na rok... do
    dobicia, problemy z wykupieniem AC, assistansow na jakies wyjazdy itp...

    WS

  • 24. Data: 2014-04-08 09:55:53
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-04-08 09:46, WS pisze:

    > Wszystkie gumy twardnieja, opony sie odksztalacaja , amortyzatory ciekna...
    > Jesli stal w wilgotnym garazu to i korozja...

    No tak, ale inaczej jest w wypadku auta, które stoi kilka miesięcy, a
    inaczej, które jest użytkowane kilka razy w miesiącu.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 25. Data: 2014-04-08 10:00:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    Dodatkowo nic tak nie niszczy (w sensie zuzywa) silnika jak jazda na zimnym, czyli
    krotkie dystanse + jazda na wolnych obrotach... Samochod jezdzony przez "dziadka" do
    kosciola co niedziele pare km moze byc bardziej zjechany niz ~200tys po autostradzie
    w rok ;)

    WS

    PS. kiedys kupilem 6 letni motoc. CBR F4i z przebiegiem 46tys, to znajomi mechanicy
    troche za glowe sie lapali, ze 3x wiecej niz "standard", po paru latach odkupili go z
    przeb. 72tys i sprzedali (zapewne z zyskiem)) jezdizl (jezdi?) dalej ;)

  • 26. Data: 2014-04-08 14:29:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Wszystkie gumy twardnieja,

    Gumy twardnieją jako efekt upływu czasu - utlenianie, UV itp.
    Jak pracują to też twardnieją a DODATKOWO podlegają zmęczeniu materiału.
    Więc dla gum wychodzi na jedno czy stoją czy pracują, a nawet lepiej jak
    stoją.

    > opony sie odksztalacaja ,

    Akurat opony to najmniejszy problem zmienić, jeśli się odkształcą.
    Tak czy inaczej wymieniasz je co 2-3 lata.

    > amortyzatory ciekna...

    Dlaczego miałyby cieknąć? Wyjaśnisz proces?

    > Jesli stal w wilgotnym garazu to i korozja...

    Nie bardziej niż gdyby jeździł po mieście po deszczu czy śniegu z solą.
    Właśnie o to chodzi.

> [...]
    > ale dla kupujacego raczej "zabytek" na rok... do dobicia,
    > problemy z wykupieniem AC, assistansow na jakies wyjazdy itp...

    Ja też bym nie dopłacił.
    Bo ja wolę za tą samą cenę nowszy model z większym przebiegiem.
    Ale argumentuje przeciw tezie że samochód stojąc w garażu bardziej
    się zużywa niż jeżdzony codziennie i obijany na dziurach w asfalcie.

  • 27. Data: 2014-04-08 14:30:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@g...com> wrote in message

    > Da się. W małych miastach, gdzie nie ma komunikacji miejskiej,
    > taksówek właśnie tak się samochodu używa.

    Typowy Polak to manipulant, więc w stosunku do innych też podejrzliwy :-))

  • 28. Data: 2014-04-08 16:08:48
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 08 Apr 2014 09:34:50 +0200, Grejon <g...@g...com> wrote:

    >Da się. W małych miastach, gdzie nie ma komunikacji miejskiej, taksówek
    >właśnie tak się samochodu używa.

    To bym sobie Pandę kupił, a nie X3 ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 29. Data: 2014-04-08 16:35:58
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-04-08 16:08, jerzu pisze:

    > To bym sobie Pandę kupił, a nie X3 ;)

    Ja pewnie też (no może Lineę) - ale jak kogoś stać tocomiedotego :)

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 30. Data: 2014-04-08 19:50:50