  • 1. Data: 2011-10-28 18:58:03
    Temat: Dzienne muszą gasnąc czy mogą przygasać ?.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam,

    Sprzedawca w sklepie, z okazji zakupu świateł dziennych, twierdzi, że
    one już nie muszą gasnąc po włączeniu świateł mijania.
    Teraz przygasają, robiąc za postojowe.
    Powołał się na nowe samochody, które podobno tak mają.

    Jaka jest prawda ?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 2. Data: 2011-10-28 19:43:26
    Temat: Re: Dzienne muszą gasnąc czy mogą przygasać ?.
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2011-10-28 18:58, WW pisze:

    > Powołał się na nowe samochody, które podobno tak mają.

    Mam nowy - z maja 2011 i dzienne całkiem gasną. Auto to Octavia 2FL

    --
    Dominik

  • 3. Data: 2011-10-28 19:43:39
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    WW w <news:j8emv2$bqg$1@node2.news.atman.pl>:

> [...]
    > Teraz przygasają, robiąc za postojowe.
    > Powołał się na nowe samochody, które podobno tak mają.

    A podał jakieś przykłady tych nowych samochodów...I co minister w
    rozporządzeniu pisze na ten temat?

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2011-10-28 20:02:09
    Od: to <t...@x...abc>

    begin WW

> [...]
    > one już nie muszą gasnąc po włączeniu świateł mijania. Teraz przygasają,
    > robiąc za postojowe. Powołał się na nowe samochody, które podobno tak

    W wielu nowych rzeczywiście tak jest, ale czy to ma jakieś przełożenie na
    aftermarketowe DRL-em, to nie mam pojęcia.

  • 5. Data: 2011-10-28 20:21:42
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już nie muszą gasnąc po włączeniu świateł mijania.
    > Teraz przygasają, robiąc za postojowe.
    > Powołał się na nowe samochody, które podobno tak mają.

    jak zwykle słowo klucz to - homologacja.

    Jeśli światła (akcesoryjne) będą miały homologacje jako swiatła do jazdy
    dziennej to nie będą pozycyjnymi i odwrotnie.
    Oczywiście zakładam, ze w ogole szukasz światel z homologacją.

    A co do samych świateł:
    Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w
    pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika
    W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać
    samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz
    pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe
    przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą
    włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31
    grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w
    taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy
    rejestracyjnej.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 6. Data: 2011-10-28 21:27:34
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Oct 2011 18:58:03 +0200, WW <w...@v...pl> wrote:

    >Jaka jest prawda ?

    Nie wiem jaka jest prawda, ale jest spora część aut, nowych, w których
    dzienne palą się razem ze światłami mijania.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 7. Data: 2011-10-28 23:27:13
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2011-10-28 19:43, Dominik pisze:

    > Mam nowy - z maja 2011 i dzienne całkiem gasną. Auto to Octavia 2FL

    autor pisze o samochodzie. a szkoda to nie samochód.

  • 8. Data: 2011-10-29 19:20:02
    Od: Lew2 <w...@h...com>

     x...@p...onet.plhttp://jerzu.waw.plGG:12928
    0
    > Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

    Są 2 przypadki:
    1) Montaż niezgodny z przepisami, tzn. jeżeli dzienne świecą się razem
    ze światłami mijania, to dowód rejestracyjny kwalifikuje się do
    zatrzymania, a instalacja elektryczna do poprawy.
    2) Dzienne LEDy, mają homologację zarówno na dzienne jak i na
    pozycyjne. W nowych samochodach tak jest. Ale wtedy w trybie
    pozycyjnych one przygasają i dają słabsze światło. Wtedy nie są to
    "dzienne", tylko "pozycyjne".

  • 9. Data: 2011-10-30 08:20:46
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu 2011-10-28 23:27, Jasio pisze:

    > autor pisze o samochodzie. a szkoda to nie samochód.

    Szkoda to dla Ciebie komputera na takie wypociny

    --
    Dominik

  • 10. Data: 2011-11-02 08:40:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-10-28 18:58, *WW* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    > Teraz przygasają, robiąc za postojowe.
    > Powołał się na nowe samochody, które podobno tak mają.

    Nie ma racji, ale ma rację, że takie samochody są :), ale fabrycznie
    światła do jazdy dziennej są homologowane też jako pozycyjne (po
    włączeniu mijania diody od dziennych zmniejszają jasność). Przykład masz
    w sygnaturce.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l