  • Data: 2022-02-02 21:12:23
    Temat: Re: Dziedziczenie numeru przedpłaconego
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:8b8kpzceqven$.4hmrwuw0kcak$.dlg@40tude.net...
> [...]

    Bo nakaz rejestrowania to nakaz państwowy, nie operatora. Operator
    miał tylko blokować połączenia itp. (stare) i nie uaktywniać (nowe)
    pre-paidów bez rejestracji. I kolekcjonować PESEL-e. A nie pilnować, czy
    domniemany użytkownik numeru jeszcze żyje.
    Przy czym blokować ruch nie znaczy, że zajumać środki lub w ogóle
    zlikwidować numer. To sprawa wtórna - mogła wynikać po pewnym czasie
    z regulaminu.

    I żeby złoczyńcy płacili słupom lub przeszli z pre-paidów do komunikatorów.
    Pamiętam, że na początku 2017 długo leżakujące w pobliskim sklepie
    krótkofalówki nagle zniknęły.

    Nie tylko nakazu przerejestrowania ale też procedury wyrejestrowania
    nie było, co zauważyła niejaka Streżyńska zanim ją z rządu PIS-u wywalili,
    m. in. za krytykę tych przepisów.
    I dalej chyba nie ma?

    > A potem np telefon zgubisz, i kopii SIM nie dostaniesz.
    > A na telefonie bank, email, znajomi.
    >
    > Lepiej przerejestrowac. Albo przeniesc na nowy numer.

    Wcześniej obsługa pre-paida była na PUK. Wtórnik SIM-a chyba też.
    Jakimś prawem się to zmieniło?
    Może gdzieś jest wymóg aby telefon klienta banku był akurat na niego
    zarejestrowany, nie zauważyłem. A jak udowodnić, prosić operatora
    o zaświadczenie?

    Arek