-
101. Data: 2019-12-04 02:09:39
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"ąćęłńóśźż" 5de4d414$0$17346$6...@n...neostrada.pl
: A co myślicie o myciu auta zimą?
Myć, ale umiejętnie... (ja nie myję)
: Lepiej myć, bo zmywa sól,
O ile na jezdniach jest sól...
: czy lepiej nie myć, bo woda podczas
: mycia włazi w dziwne miejsca i namacza?
IMO włazi i wyłazi...
: Przy czym o ile mycie samego nadwozia jest tanie (od 1 zł na ręcznej)
Ciekawe, jak...
: to mycie podwozia drogie się robi (od 25-30 zł na myjniach).
Możesz myć lancami -- jak nadwozie...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/
-
102. Data: 2019-12-04 07:06:05
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 2019-12-03 17:02, Zenek Kapelinder wrote:
> Co ma kataforeza z cynkowaniem?
>
Rzeczywiście niewiele (o ile cokolwiek) - daje tylko informację, że
jestem blisko karoserii wyjeżdżających ze spawalni na lakiernię :)
Jak czegoś nie wiesz to chętnie wyjaśnię jak i czym się teraz
zabezpiecza antykorozyjnie samochody a przede wszystkim czym i jak maluje.
PZDR
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
103. Data: 2019-12-04 19:08:12
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.12.2019 o 15:00, Ghost pisze:
>> PanAm nie latał na liniach wewnątrzstanowych
>
> No, Banki tez nie latały.
Do banków dołożyli.
--
Shrek
-
104. Data: 2019-12-04 23:54:58
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2019-12-02 o 10:06, ąćęłńóśźż pisze:
> A co myślicie o myciu auta zimą?
> Lepiej myć, bo zmywa sól, czy lepiej nie myć, bo woda podczas mycia
> włazi w dziwne miejsca i namacza?
> Przy czym o ile mycie samego nadwozia jest tanie (od 1 zł na ręcznej) to
> mycie podwozia drogie się robi (od 25-30 zł na myjniach).
>
Słyszałem od taksówkarzy, że stojący na mrozie samochód mniej rdzewieje.
Podobno najgorszy jest ogrzewany garaż.
Ja myję po sezonie.
-
105. Data: 2019-12-05 00:14:02
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: andal <a...@a...org>
On Wed, 04 Dec 2019 23:54:58 +0100, t-1 wrote:
> W dniu 2019-12-02 o 10:06, ąćęłńóśźż pisze:
>> A co myślicie o myciu auta zimą?
>> Lepiej myć, bo zmywa sól, czy lepiej nie myć, bo woda podczas mycia
>> włazi w dziwne miejsca i namacza?
>> Przy czym o ile mycie samego nadwozia jest tanie (od 1 zł na ręcznej)
>> to mycie podwozia drogie się robi (od 25-30 zł na myjniach).
>>
>>
> Słyszałem od taksówkarzy, że stojący na mrozie samochód mniej rdzewieje.
> Podobno najgorszy jest ogrzewany garaż.
> Ja myję po sezonie.
czyzby woda byla drozsza od serwisu blacharki?
97% NaCl + 2,5%CaCl + 0,5% K4 [FeCN6]
wiecej dla nie bojacych sie soli:
https://startpage.com/sp/search
-
106. Data: 2019-12-05 00:16:35
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: andal <a...@a...org>
On Wed, 04 Dec 2019 23:14:02 +0000, andal wrote:
> On Wed, 04 Dec 2019 23:54:58 +0100, t-1 wrote:
>
>> W dniu 2019-12-02 o 10:06, ąćęłńóśźż pisze:
>>> A co myślicie o myciu auta zimą?
>>> Lepiej myć, bo zmywa sól, czy lepiej nie myć, bo woda podczas mycia
>>> włazi w dziwne miejsca i namacza?
>>> Przy czym o ile mycie samego nadwozia jest tanie (od 1 zł na ręcznej)
>>> to mycie podwozia drogie się robi (od 25-30 zł na myjniach).
>>>
>>>
>> Słyszałem od taksówkarzy, że stojący na mrozie samochód mniej
>> rdzewieje.
>> Podobno najgorszy jest ogrzewany garaż.
>> Ja myję po sezonie.
>
> czyzby woda byla drozsza od serwisu blacharki?
>
> 97% NaCl + 2,5%CaCl + 0,5% K4 [FeCN6]
>
> wiecej dla nie bojacych sie soli:
>
> https://startpage.com/sp/search
https://www.google.pl/search?
source=hp&ei=Mj7oXdnJNM2AtgWjwLygBQ&q=efekt+soli+dro
gowej+na+samochodzie&oq=efekt+soli+drogowej+na+samoc
hodzie&gs_l=psy-
ab.12...3407.3407..6313...0.0..0.162.255.1j1......0.
...2j1..gws-wiz.....
0.cXNiAFR5brw&ved=0ahUKEwjZqs74j53mAhVNgK0KHSMgD1QQ4
dUDCAs
-
107. Data: 2019-12-05 02:20:30
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Pracownik Forda chciał się zatrudnić u Pontiaca. Poszedl na rozmowę i pytają jakie ma
kwalifikacje. Odpowiada że bardzo wysokie bo przez dwadziescia dwa lata przykrecal
koła po lewej stronie. Ilość informacji jaką posiadam jest wystarczająca zebym nikogo
o nic nie musiał pytać. Nie możesz dla mnie stanowić źródła informacji bo po co mi
np. handlowe nazwy preparatów używanych w przemyśle i niemożliwych do kupienia w
sklepie za rogiem. Jak już tam siedzisz to popatrz dookoła i sprawdź czy jest gdzieś
wanna z kąpielą do galwanicznego nakładania cynku na karoserię. Oczywiscie nie ma
takiej wanny. W przemyśle samochodowym używa się ocynkowanych blach. Cynkuje się je
po walcowaniu zeby nie rdzewialy w czasie transportu i leżenia na placu. Grubość
powłoki nie przekracza 1/100 milimetra. Taka grubość cynku zabezpiecza stal na nie
więcej niz pol roku. Do tego warstwa nie jest ciągła bo ulega przerwaniu/przetarciu w
czasie tłoczenia czy transportu. Zeby bylo smieszniej to jesli karoserie są
fosforanowane ,a są, to cynk zostaje rozpuszczony w kwasie solnym jaki jest w kąpieli
do fosforanowania. Tak to z grubsza wygląda z ocynkowanymi samochodami. Sprzedawcy
nie kłamią ze samochody zostały zrobione z ocynkowanej blachy bo blacha jaka przyszła
do fabryki była ocynkowana. Na wszystkich filmach reklamowych pokazują jak roboty
składają karoserię ze srebrzystej blachy. A że cynku na zrobionym samochodzie nie ma
to inna sprawa. Oczywiscie sa samochody w ktorych sa stosowane na elementy podwozia
blachy ocynkowane. Jesli w jakiś katalogach będzie informacja że producent daje 30
lat gwarancji na korozję to znaczy że płyta podłogowa, nadkola, błotniki itp są
zrobione z blachy ocynkowanej i cynk jest fizycznie jako pierwsza warstwa
zabezpieczajaca przed korozja. Jak bys czegoś nie wiedział to pytaj.
-
108. Data: 2019-12-05 18:49:05
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: <Ghost>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5de7f609$0$526$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 03.12.2019 o 15:00, Ghost pisze:
>>> PanAm nie latał na liniach wewnątrzstanowych
>
>> No, Banki tez nie latały.
>Do banków dołożyli.
No wlasnie. A do PanAm nie.
-
109. Data: 2019-12-05 20:25:51
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.12.2019 o 18:49, Ghost pisze:
>>>> PanAm nie latał na liniach wewnątrzstanowych
>>
>>> No, Banki tez nie latały.
>
>> Do banków dołożyli.
>
> No wlasnie. A do PanAm nie.
To było prawie 30 lat temu. I panam nie był jedyną linia amerykańską. Ot
zmiana w rodzinie. Ktoś oddał rynek, ktroś wziął.
--
Shrek
-
110. Data: 2019-12-09 15:43:53
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 2019-12-05 02:20, Zenek Kapelinder wrote:
> Ilość informacji jaką posiadam jest wystarczająca zebym nikogo o nic nie musiał
pytać. Nie możesz dla mnie stanowić źródła informacji bo po co mi np. handlowe nazwy
preparatów używanych w przemyśle i niemożliwych do kupienia w sklepie za rogiem. Jak
już tam siedzisz to popatrz dookoła i sprawdź czy jest gdzieś wanna z kąpielą do
galwanicznego nakładania cynku na karoserię. Oczywiscie nie ma takiej wanny. W
przemyśle samochodowym używa się ocynkowanych blach. Cynkuje się je po walcowaniu
zeby nie rdzewialy w czasie transportu i leżenia na placu. Grubość powłoki nie
przekracza 1/100 milimetra. Taka grubość cynku zabezpiecza stal na nie więcej niz pol
roku. Do tego warstwa nie jest ciągła bo ulega przerwaniu/przetarciu w czasie
tłoczenia czy transportu. Zeby bylo smieszniej to jesli karoserie są fosforanowane ,a
są, to cynk zostaje rozpuszczony w kwasie solnym jaki jest w kąpieli do
fosforanowania.
Na początku chciałem tu strzelić jakie - JPRD i skończyć, ale pokażę Ci
gdzie jest prawda, bo technologia malowania samochodów to mój zawód
wykonywany i bardzo mnie boli jak takie bzdury rozpowszechniasz (a to
nie pierwszy już raz).
Dwie fotki z cross cut defektu z mojego dropboxa:
https://www.dropbox.com/s/5f9do3s0cf6sv4h/cross.JPG?
dl=0
https://www.dropbox.com/s/d422m4wd1uinvn9/cross2.JPG
?dl=0
Od dołu masz kolejno warstwy:
Stal, ocynk (na nim jest warstwa kryształów fosforanu cynku, ale
praktycznie niewidoczna - i na Boga nawet nie próbuj napisać że to
właśnie całość to kryształy), potem kataforeza, primer, BC i CC.
Z powodu uszkodzonej warstwy ocynku tworzyły sie te bąble gazu
powodujące defekty - po reklamacji w hucie ocynk się poprawił i problem
znikł.
Pozdro
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++